1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس بهصورت گفتوگو و با مشارکت فعال دانشجویان ارائه خواهد شد |
2 |
هدف کلی |
تخصص دانشجویان در حماسه و شاهنامهشناسی |
3 |
شایستگی های پایه |
آگاهی از ادبیات پیش از اسلام و زبان فارسی |
4 |
اهداف یادگیری |
بهدست آوردن مهارت در متنشناسی متون حماسی |
5 |
روش تدریس |
مشارکت در بحثها و انجام تکالیف هفتگی |
6 |
وظایف دانشجو |
این درس به صورت گفتوگو و با مشارکت فعال دانشجویان ارائه خواهد شد. بنابراین لازم است دانشجویان منابعی را که معین میشود در طول هفته بخوانند و دربارۀ آن بیندیشند و در مباحث کلاس مشارکت فعال داشته باشند. |
7 |
منبع |
فهرست منابع:
شاهنامه 8 جلدی چاپ خالقی و یادداشتهای شاهنامه، گنجینه حماسه های جهان، زرار شالیان، از شاهنامه تا خداینامه، خالقی مطلق
برای مطالعۀ بیشتر:
از رنگ گل تا رنج خار، قدمعلی سرامی
شاه نامه ها، دکتر سیروس شمیسا
حماسۀ ملی ایران، تئودور نولدکه، حماسه سرایی در ایران، ذبیح الله صفا؛ فردوسی و شاهنامهسرایی، خالقی مطلق و دیگران؛ سرچشمههای فردوسی شناسی، محمد امین ریاحی؛، شاه نامهها، سیروس شمیسا؛
شاهنامۀ فردوسی، ساختار و قالب، هانریش هاینزن ترجمۀ کیکاووس جهانداری |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتابخانه، پاور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- مشارکت در بحثهای کلاس (3 نمره)
- تکلیف بیرون از کلاس (5 نمره)
-ارائه در کلاس (2 نمره)
-ارزیابی نهایی (10 نمره) |
10 |
فایل |
Pdf File |