طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره برای دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیولوژی این درس میتواند آشنایی آنها را با روشهای تحقیقاتی که برای تحصیلات تکمیلی به شدت مورد نیاز آنها است تامین نماید
2 هدف کلی آشنایی با روشهای متنوع تحقیقاتی در فیزیولوژی، مبتنی بر اخلاق پژوهشی
3 اهداف یادگیری لازم است دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیولوژی، یک آشنایی اولیه با انواع روشهای بویژه مدرن تحقیقاتی در فیزیولوژی داشته تا در تحقیقات پیش رو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در انتخاب روشهای تحقیقاتی خود بینش لازم را کسب کرده باشند.
4 شایستگی های پایه دانشجویان می بایست حتما مدرک کارشناسی در زیست شناسی عمومی یا علوم جانوری داشته و کلیه دروس اختصاصی فیزیولوژی و سلولولی ملکولی و ژنتیک و دروس عمومی فیزیک و شیمی و بیوشیمی خود را با موفقیت گذرانده باشند.
5 روش تدریس تدریس استاد در کلاس درس با استفاده از تکنیکهای آموزشی سمعی بصری پاور پوینت و مولتی مدیا و تجهیزات آموزش الکترونیکی و مجازی بسته به شرایط. در صورت امکان حضور در آزمایشگاه های تحقیقاتی و دمونستراسیون برخی ابزارها و پژوهشهای در دسترس
6 وظایف دانشجو مطالعه برای درک عمیق روشهای مطرح و تدریس شده درس در هر جلسه و جستجوی برخی مقالات که از هر یک از روشهای تحقیقی ذکر شده استفاده نموده اند به علاوه فعالیت گروهی در تشریح بیشتر برخی روش ها
7 منبع 1) Matt Carter, Jennifer Shieh, Guide to Research Techniques in Neuroscience, 2015, Second Edition, Academic Press is (Elsevier), London. 2) U.Windhorst, H.Johansson (Eds.), Modern techniques in neuroscience research, 1999, Springer, Hidelberg. 3) Jerry J. Buccafusco , Methods of behavior analysis in neuroscience, 2001, CRC Press, Boca Raton, Florida, USA. 4) تعدادی مقاله و وب پیج های مرتبط به روز
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس و تابلو آموزشی، اینترنت و کامپیوتر و ویدئو پروژکتور و در صورت امکان و برخورداری، حضور بر سر برخی دستگاه ها و نمایش برخی تجهیزات آزمایشگاهی مربوطه و بسته به شرایط استفاده از تجهیزات آموزش الکترونیکی و مجازی
9 نحوه ارزشیابی آزمون پایانی تا 50 درصد و فعالیت و ارزیابی میانی تا 50 درصد بسته به شرایط
10 فایل Pdf File