1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
برای دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیولوژی این درس میتواند آشنایی آنها را با روشهای تحقیقاتی که برای تحصیلات تکمیلی به شدت مورد نیاز آنها است تامین نماید |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روشهای متنوع تحقیقاتی در فیزیولوژی، مبتنی بر اخلاق پژوهشی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان می بایست حتما مدرک کارشناسی در زیست شناسی عمومی یا علوم جانوری داشته و کلیه دروس اختصاصی فیزیولوژی و سلولولی ملکولی و ژنتیک و دروس عمومی فیزیک و شیمی خود را با موفقیت گذرانده باشند. |
4 |
اهداف یادگیری |
لازم است دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیولوژی، یک آشنایی اولیه با انواع روشهای بویژه مدرن تحقیقاتی در فیزیولوژی داشته تا در تحقیقات پیش رو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در انتخاب روشهای تحقیقاتی خود بینش لازم را کسب کرده باشند. |
5 |
روش تدریس |
تدریس استاد در کلاس درس حضوری با استفاده از تکنیکهای آموزشی سمعی بصری پاور پوینت و مولتی مدیا. در صورت امکان دمونستراسیون برخی ابزارها و پژوهشهای در دسترس و در شرایط ویژه استفاده از ابزار های آموزش الکترونیک دانشگاه |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه برای درک عمیق روشهای مطرح و تدریس شده درس در هر جلسه و جستجوی برخی مقالات که از هر یک از روشهای تحقیقی ذکر شده استفاده نموده اند به علاوه فعالیت گروهی در تشریح بیشتر برخی روش ها |
7 |
منبع |
1) Matt Carter, Jennifer Shieh, Guide to Research Techniques in Neuroscience, 2015, Second Edition, Academic Press is (Elsevier), London.
2) U.Windhorst, H.Johansson (Eds.), Modern techniques in neuroscience research, 1999, Springer, Hidelberg.
3) Jerry J. Buccafusco , Methods of behavior analysis in neuroscience, 2001, CRC Press, Boca Raton, Florida, USA.
4) تعدادی مقاله و وب پیج های مرتبط به روز |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس حضوری و تابلو آموزشی، اینترنت و کامپیوتر و ویدئو پروژکتور و ابزار های آموزش الکترونیک و نرم افزار ها |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم و پایان ترم هر یک تا 50 درصد |
10 |
فایل |
Pdf File |