طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس درس نوروبیولوژی سلولی ملکولی ویژه ی دانشجویان دکتری علوم اعصاب شناختی مباحث روزآمد سلولی ملکولی سیستم عصبی همراه با دید پرسشگرانه علمی و پژوهشی و چگونگی نگاه به ساختار های سلولی و ویژگیهای ملکولی در عملکرد سیستم عصبی را طرح می نماید که از ضروریات لازم برای یک متخصص دکتری علوم اعصاب شناختی می باشد.
2 هدف کلی هدف این درس آشنایی با مباحث پیشرفته و به روز در زمینه ساختار های زیستی سیستم عصبی از زاویه ی سلولی و ملکولی و کسب قدرت ادراک عمیقتر در عملکرد سیستم عصبی در ضمن دانش افزایی در این درس می باشد.
3 شایستگی های پایه با توجه به اینکه دانشجویان علوم اعصاب شناختی از رشته های مختلف کارشناسی ارشد منجمله علوم مهندسی و یا روانشناسی و حتی فیزیک در این رشته دکتری پذیرفته می شوند دانشجویان می بایست حتما دروس فیزیولوژِی غشاء و نوروآناتومی را قبلا با موفقیت آموزش دیده باشند تا در درک و ارتباط برقرار کردن مباحث این درس با دروس آینده از قابلیتهای بهتری برخوردار شوند.
4 اهداف یادگیری لازم است دانشجویان دکتری علوم اعصاب شناختی با مباحث پیشرفته و به روز در زمینه ساختار های زیستی و سلولی و ملکولی سیستم عصبی آشنا شوند تا ارتباط آن ساختارها با عملکرد سلولهای عصبی و نهایتا سیستم عصبی برای آنها بخوبی برقرار شود. بدین وسیله به همراهی دانشی که از سایر دروس نیز خواهند آموخت، شرایطی فراهم حواهد شد که دانشجویان قادر شوند برای دید پرسشگرانه علمی و پژوهشی بسیار عمیق و نیز به کار گیری روش های فلسفه علمی و چگونگی نگاه به پدیده های سیستم عصبی و طرح سوال علمی و ایجاد فرضیه های پژوهشی و نهایتا طراحی مستقل ایده پژوهشی و اجرای آن ایده ها آمادگی لازم را بیابند.
5 روش تدریس تدریس استاد و نیز مشارکت دادن جستجو گرانه دانشجویان در فهم و پردازش مفاهیم پیشرفته و طرح مسئله و ایده پردازی در کلاس درس با استفاده از روشهای مطالعه متون و منابع آموزشی و تحقیقاتی و آموزشی سمعی بصری پاور پوینت و مولتی مدیاو در شرایط ویژه استفاده از تکنیکها و سخت افزار ها و نرم افزار های آموزش مجازی
6 وظایف دانشجو حضور مستمر و فعالانه دانشجویان و مشارکت در فعالیت های جستجو گرانه آموزش و مطالعه منابع جدید آموزشی و تحقیقاتی برای درک عمیق مباحث تدریس شده درس در هر جلسه و جستجوی برخی مطالب در اینترنت واستفاده از آنها در برنامه فعالیت کلاسی و گروهی برنامه ریزی شده برای آنها
7 منبع 1) Principals of neural science. Kandel et al., 2021 2) NEUROSCIENCE. DALE PURVES et al., Third Edition,. 2018 3) NEUROSCIENCE, EXPLORING THE BRAIN. MARK F. BEAR,. 2016 4) وب پیج ها و تصاویر و ویدئوهای مرتبط به فیزیولوژی ملکولی سیستم عصبی و به روز
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس و تابلو آموزشی، اینترنت و کامپیوتر و ویدئو پروژکتور در شرایط ویژه استفاده از تکنیکها و سخت افزار ها و نرم افزار های آموزش مجازی
9 نحوه ارزشیابی فعالیت کلاسی تا 50 درصد یا بیشتر بسته به وضعیت و شرایط دانشجویان و آزمون پایان ترم تا 50 درصد
10 فایل Pdf File