| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
فهم منطق و ساختار سیاست خارجی جمهوری اسلامی کشور یکی از محورهای پایه و مهم رشته علوم سیاسی در درک ساختار سیاسی کشور در نظام بین الملل است |
| 2 |
هدف کلی |
هدف از ارائه این درس بیان اصول، مبانی، رهیافت های و راهبردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و معرفی و توضیح سیاست خارجی کشور در دوره های مختلف ریاست جمهوری است. در این درس دانشجویان با مفاهیم پایه و اصول و مبانی و منافع ملی در حوزه سیاست خارجی آشنا می-شوند تا قادر به تحلیل سیاست خارجی کشور باشند. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
تفکر سیستمی و خلاق
گذراندن اصول روابط بین الملل
تفکر انتقادی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
فهم تفاوت جامعه بین الملل با سیستم بین الملل و نوع رویکرد آنها به مفاهیم بین الملل |
| 5 |
اهداف یادگیری |
فهم تفاوت جامعه بین الملل با سیستم بین الملل و نوع رویکرد آنها به مفاهیم بین الملل |
| 6 |
اهداف یادگیری |
فهم تفاوت جامعه بین الملل با سیستم بین الملل و نوع رویکرد آنها به مفاهیم بین الملل |
| 7 |
اهداف یادگیری |
فهم تفاوت جامعه بین الملل با سیستم بین الملل و نوع رویکرد آنها به مفاهیم بین الملل |
| 8 |
اهداف یادگیری |
فهم تفاوت جامعه بین الملل با سیستم بین الملل و نوع رویکرد آنها به مفاهیم بین الملل |
| 9 |
اهداف یادگیری |
فهم تفاوت جامعه بین الملل با سیستم بین الملل و نوع رویکرد آنها به مفاهیم بین الملل |
| 10 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش نظری نسبت به مفاهیم و نظریه های اصلی حوزه اقتصاد سیاسی بین الملل |
| 11 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش نظری نسبت به مفاهیم و نظریه های اصلی حوزه اقتصاد سیاسی بین الملل |
| 12 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش نظری نسبت به مفاهیم و نظریه های اصلی حوزه اقتصاد سیاسی بین الملل |
| 13 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش نظری نسبت به مفاهیم و نظریه های اصلی حوزه اقتصاد سیاسی بین الملل |
| 14 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش نظری نسبت به مفاهیم و نظریه های اصلی حوزه اقتصاد سیاسی بین الملل با توجه به رویکرد های نوین |
| 15 |
اهداف یادگیری |
کسب دانش نظری نسبت به مفاهیم و نظریه های اصلی حوزه اقتصاد سیاسی بین الملل با توجه به رویکرد های نوین |
| 16 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تفاوت رویکردهای جدید در اقتصاد سیاسی با رویکردهای کلاسیک |
| 17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تفاوت رویکردهای جدید در اقتصاد سیاسی با رویکردهای کلاسیک |
| 18 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با تفاوت رویکردهای جدید در اقتصاد سیاسی با رویکردهای کلاسیک |
| 19 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نوع تحلیل به امنیت نوین در روابط بین الملل و بحث های هویتی |
| 20 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نوع تحلیل به امنیت نوین در روابط بین الملل و بحث های هویتی |
| 21 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نوع تحلیل به امنیت نوین در روابط بین الملل و بحث های هویتی |
| 22 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نوع تحلیل به امنیت نوین در روابط بین الملل و بحث های هویتی |
| 23 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نوع تحلیل به امنیت نوین در روابط بین الملل و بحث های هویتی |
| 24 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نوع تحلیل به امنیت نوین در روابط بین الملل و بحث های هویتی |
| 25 |
اهداف یادگیری |
فهم نوع نگاه پسااثبات گرایی با رویکردهای اثبات گرایی نسبت به پدیده های روابط بین الملل |
| 26 |
اهداف یادگیری |
فهم نوع نگاه پسااثبات گرایی با رویکردهای اثبات گرایی نسبت به پدیده های روابط بین الملل |
| 27 |
اهداف یادگیری |
فهم نوع نگاه پسااثبات گرایی با رویکردهای اثبات گرایی نسبت به پدیده های روابط بین الملل |
| 28 |
اهداف یادگیری |
فهم نوع نگاه پسااثبات گرایی با رویکردهای اثبات گرایی نسبت به پدیده های روابط بین الملل |
| 29 |
اهداف یادگیری |
یافتن قدرت تحلیل در حوزه های مرتبط با سیاست خارجی |
| 30 |
اهداف یادگیری |
یافتن قدرت تحلیل در حوزه های مرتبط با سیاست خارجی |
| 31 |
اهداف یادگیری |
یافتن قدرت تحلیل در حوزه های مرتبط با سیاست خارجی |
| 32 |
اهداف یادگیری |
یافتن قدرت تحلیل در حوزه های مرتبط با سیاست خارجی |
| 33 |
اهداف یادگیری |
مهمترین مفاهیم نوین در حوزه روابط بین الملل و جایگاه آنها در مباحث نظری این رشته |
| 34 |
اهداف یادگیری |
مهمترین مفاهیم نوین در حوزه روابط بین الملل و جایگاه آنها در مباحث نظری این رشته |
| 35 |
اهداف یادگیری |
مهمترین مفاهیم نوین در حوزه روابط بین الملل و جایگاه آنها در مباحث نظری این رشته |
| 36 |
اهداف یادگیری |
مهمترین مفاهیم نوین در حوزه روابط بین الملل و جایگاه آنها در مباحث نظری این رشته |
| 37 |
روش تدریس |
استاد محور با مشارکت دانشجو در مباحث هر بخش |
| 38 |
وظایف دانشجو |
مطالعه هر فصل قبل از شروع کلاس، مشارکت در مباحث کلاس و پرسش و پاسخ، در صورت تمایل به انجام کار مازاد باید تا قبل از اتمام کلاس های ترم انجام دهد. |
| 39 |
منبع |
سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از دهقانی فیروزآبادی نشر سمت
مباحث کلاس |
| 40 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب درسی
کتب مرجع هر بخشی که تدریس می شود و متعاقبا در کلاس معرفی می شود |
| 41 |
نحوه ارزشیابی |
2 نمره ارزشیابی استاد
8 نمره امتحان میان ترم
10 نمره امتحان پایان ترم
3 نمره کار مازاد (سقف نمره 3 است. پس بستگی به نوع عملکرد دانشجو ممکن است از 0 تا 3 نمره بگیرد) |
| 42 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با سیاست خارجی ایران در دوره های مختلف زمانی
آشنایی با اصول و منافع ملی و راهبردهای موثر در آن |
| 43 |
فایل |
Pdf File |