1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس الزامی دوره دکتری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با نظریه ریسمان و ابر ریسمان |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط کامل در دروس مکانیک کوانتومی و الکترو دینامیک دوره ارشد و آشنایی با نسبیت عام |
4 |
اهداف یادگیری |
در این درس دانشجو با نظریه ریسمان اختلالی آشنا می شود. |
5 |
اهداف یادگیری |
در این فصل اهداف کلی نظریه ریسمان ارایه می شود. |
6 |
اهداف یادگیری |
در این فصل نظریه ریسمان بوزونی و کوانتش ریسمان آزاد ارایه می شود. |
7 |
اهداف یادگیری |
در این فصل نظریه ریسمان در قالب نظریه میدان کانفرمال دو بعدی ارایه می شود همچنین در این قالب بر همکنش ریسمان بصورت اختلالی بررسی می شود. |
8 |
اهداف یادگیری |
در این فصل به نظریه ابر ریسمان پرداخته می شود که در آن ابر تفارن در جهان-سطح اعمال می شود. |
9 |
اهداف یادگیری |
در این فصل به نظریه ابر ریسمان پرداخته می شود که در آن ابر تفارن در فضا-زمان اعمال می شود. |
10 |
اهداف یادگیری |
در این فصل به مطالعه یکی ار دوگانی های نظریه ریسمان که دوگانی-تی است پرداخته می شود. این مطالعه منجر به پیدا شدن دی-غشا که یک جسم غیر اختلالی در نظریه ریسمان است می شود. |
11 |
اهداف یادگیری |
در این فصل به مطالعه ریسمان هتراتیک پرداخته می شود. این ریسمان از ترکیب ریسمان بوزونی برای مدهای راست-گرد و ابرریسمان برای مدهای چپ-گرد تشکیل شده است. |
12 |
روش تدریس |
مطالب کتاب در کلاس توضیح داده می شود. |
13 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتاب قبل و بعد از کلاس. حضور با تمرکز در کلاس. پرسیدن سوال در حین درس دادن و پرسیدن سوال از جلسات قبل اول کلاس یا با آمدن در اتاق من. توصیه می شود از مطالب گقته شده در کلاس یاداشت برداری شود. |
14 |
منبع |
|
15 |
مواد و امکانات آموزشی |
با توحه به اینکه مصالب کتاب در کلاس درس داده می شود نیاز به چیزی جز گچ و تخته سیاه نیست. |
16 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم |