1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس را می توان مهم ترین درس دوره در نظر گرفت چراکه دانشجو مهارت های آموزش زبان فارسی را به کار خواهد بست و آماده آموزش واقعی و عملی خواهد شد. |
2 |
هدف کلی |
کاربست مهارت های آموزش زبان و ادبیات فارسی |
3 |
شایستگی های پایه |
دارا بودن ویژگی های شخصیتی معلمی
آشنایی کامل با نظریه ها و روش های آموزش زبان و ادبیات
به کارگیری اطلاعات نظری در حوزه های نظری آموزش زبان و ادبیات در آموزش کلاسی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی و کاربست مهارت های چهارگانه آموزش زبان فارسی
آشنایی و کاربست مهارت های آموزش ادبیات فارسی
آشنایی با روش های آموزش تفکر انتقادی و سطوح یادگیری بلوم در آموزش زبان و ادبیات فارسی |
5 |
روش تدریس |
50 درصد این درس به صورت نظری و 50 درصد آن به صورت علمی خواهد بود و روش تدریس به صورت ارتباطی و کارگاهی برگزار خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
تسلط به نظریه ها و روش های آموزش زبان و ادبیات
انجام تکالیف عملی و حضور میدانی در کلاس های آموزش برای مشاهده
آموزش روشمند زبان و ادبیات فارسی به گروه های هدف |
7 |
منبع |
آموزش نوین زبان فارسی تالیف دکتر احسان قبول جلد 1 تا 5
مجموعه کتاب های آموزش زبان و ادبیات فارسی مدارس از کلاس 7 تا 12
زبان چگونه کار می کند نوشته دیوید کریستان
30Language Teaching Methods: Scott Thornbury's |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دارا بودن کلاس از ادوات سمعی و بصری
بهره گیری از مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
بهره گیری از کلاس های زبان و ادبیات فارسی مدارس |
9 |
نحوه ارزشیابی |
30 در صد آزمون کتبی پایان دوره
40 در صد تمرین ها و تکالیف کلاسی
30 در صد آموزش عملی زبان فارسی |