1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در این درس دانشجویان ضمن آشنایی با نظریه های ادبیات تطبیقی با جایگاه ادبیات فارسی در بستر ادبیات جهان آشنا می شوند. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با دو نظریه ی فرانسوی و آمریکایی ادبیات تطبیقی و کاربست آن در پژوهش های تطبیقی ادبیات فارسی و ادبیات جهان
آشنایی با پژوهش های بینارشته ای در حوزه ادبیات فارسی
آشنایی با مفاهیم ادبیات جهان، ادبیات همگانی، ادبیات بومی، ادبیات تطبیقی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با آثار تأثیرگذار ادبیات فارسی بر ادبیات جهان
آگاهی از نقد ادبی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش شناسی نظریه های فرانسوی و آمریکایی ادبیات تطبیقی برای تحلیل و مقایسه آثار ادبی
آشنایی با پژوهش های میان رشته ای ادبیات فارسی و سایر دانش ها و هنرها
دست یابی به نگرش واقع گرایانه به جایگاه ادبیات فارسی در پیکره ادبیات جهانی |
5 |
روش تدریس |
کلاس به صورت کارگاهی برگزار خواهد شد و نیمی از زمان کلاس به مباحث نظری و نیمی دیگر به کاربست مباحث نظری به صورت گروهی و انفرادی اختصاص خواهد یافت. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور و مشارکت در مباحث کلاسی
انجام تکالیف تعیین شده برای هر جلسه
مطالعه مطالب تعیین شده پیش از هر جلسه |
7 |
منبع |
ادبیات تطبیقی (مفاهیم، مکاتب، انواع و پیکره ها)؛ بهمن نامور مطلق؛ انتشارات لوگوس
روش شناسی شرح تطبیقی؛ نوشته احسان قبول، عبدالله رادمرد |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
بهره مندی از تجهیزات الکترونیکی کلاس |
9 |
نحوه ارزشیابی |
50 درصد از نمره پایانی به تکالیف و تمرین های طول دوره اختصاص دارد.
50 درصد از نمره پایانی به آزمون پایان دوره اختصاص خواهد یافت. |