1 |
منبع |
متون فارسی تعیین شده در طرح درس
صرف و نحو (1): عباس ماهیار
شعر معاصر عربی: محمدرضا شفیعی کدکنی
مقاله روش شناسی شرح تطبیقی: احسان قبول، عبد الله رادمرد |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در جایگاه آخرین درس از دروس 6 گانه عربی، جمع بندی است از مطالب صرف و نحو و گزیده ای از متون مهم ادبیات عرب و تبیین جایگاه دانش زبان و ادبیات عربی در مطالعه متون فارسی از منظر دانش ادبیات تطبیقی |
3 |
هدف کلی |
آشنایی با مباحث صرف و نحو عربی
آشنایی با گزیده ای از متون مهم ادبیات عربی
توانایی تحلیل صرفی و نحوی و ترجمه عربیات متون فارسی
آشنایی با اصطلاحات عمومی گفت و گوی دانشگاهی |
4 |
شایستگی های پایه |
تسلط به مباحث صرف و نحو و متون عربی 1 تا 5
آشنایی با عربیات متون مهم ادب فارسی |
5 |
اهداف یادگیری |
تسلط به مباحث صرف و نحو عربی و کاربست آن در ترجمه و گفت و گو
توانایی ترجمه و خوانش متون مهم ادبیات عربی و عربیات متون ادب فارسی
مهارت کاربرد اصطلاحات و ساخت های پایه در گفت و گوی دانشگاهی |
6 |
روش تدریس |
کلاس به صورت کارگاهی و ارتباط محور اداره خواهد شد و دانشجویان لازم است قبل از هر جلسه متون درس را تجزیه و تحلیل صرفی و نحوی و نیز ترجمه کنند در کلاس در قالب کارگاه های ترجمه و ادبیات تطبیقی و گفت و گو مشارکت داشته باشند. |
7 |
وظایف دانشجو |
تجزیه صرفی و نحوی و ترجمه متون برگزیده
درک مفهوم متون و ترجمه آن
انجام 3 تکالیف فردی و 2 تکلیف گروهی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس مجهز به وسایل سمعی و بصری
سالن نمایش |
9 |
نحوه ارزشیابی |
10 طول دوره
10آزمون پایان دوره |