1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در ادامه نظریه آمریکایی ادبیات تطبیقی قابل بررسی است و ارتباط میان ادبیات و سایر دانش و هنرها را بررسی می کند. |
2 |
هدف کلی |
آگاهی دانشجویان به رابطه میان ادبیات با سایر دانش ها و هنرها |
3 |
شایستگی های پایه |
آگاهی دانشجویان از نظریه های ادبیات تطبیقی خصوصا نظریه آمریکایی و تاریخچه آن و نیز حوزه های بینا رشته ای نظریه فرانسوی ادبیات تطبیقی |
4 |
اهداف یادگیری |
- آگاهی دانشجویان از چیستی و روش شناسی پژوهش های بینارشته ای ادبیات
- آشنایی دانشجویان با رابطه میان ادبیات و سایر دانش ها و هنرها
- انجام تحلیل های بینارشته ای از متون ادبی با سایر دانش ها و هنرها
- تولید آثار هنری خصوصا در حوزه رابطه ادبیات و سینما
- جایگاه هوش مصنوعی در آفرینش ادبی |
5 |
روش تدریس |
نیمی از جلسه به ارائه مطالب نظری اختصاص دارد و نیمه دیگر آن به ارائه و بررسی کارگاهی تکالیف و تحقیق های دانشجویان که در جلسه پیش تر مطرح شده اختصاص خواهد یافت. |
6 |
وظایف دانشجو |
- مطالعه منابعی که قبل از هر جلسه معرفی می شود.
- انجام تحلیل های ادبی بینا رشته ای که تعیین می شود.
- اصلاح اشکالات مطرح شده و ارائه کامل تکلیف و تحقیق
- ارائه سخنرانی در موضوعات تعیین شده |
7 |
منبع |
نظریه ادبیات رنه ولک و آوستن وارن
گفتمان میان رشته ای دانش، علی خورسندی طاسکوه
ادبیات تطبیقی، ایو شورل
مقالات حوزه تصویرشناسی، احسان قبول |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
بهره بردازی از امکانات آموزش در فضای مجازی از جمله لینک مستقل کلاس و گروه کلاس در شبکه های اجتماعی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
75 درصد تحقیق های طول دوره و سخنرانی ها و حضور فعال در کلاس 25درصد آزمون کتبی و شفاهی پایانی |