طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تبیین نقش و جایگاه آیات فقهی قرآن کریم به عنوان مهم ترین منبع استنباط احکام و چگونگی استنباط احکام از آیات
2 هدف کلی آشنا ساختن دانشجویان با تفسیر فقهی و چگونگی استنباط احکام از قرآن کریم
3 شایستگی های پایه توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین آیات فقهی، کتب آیات الاحکام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق روش کشف احکام از آیات قرآن کریم
4 اهداف یادگیری تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق، تدبر در آیات قرآن کریم و حل مسائل و شبهات به وسیله آیات قرآن کریم
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس
7 منبع گزیده ای از منابع ذیل: کنزالعرفان فی فقه القرآن، فاضل مقداد سیوری زبده البیان فی احکام القرآن، محقق اردبیلی مسالک الافهام، محمد جواد عاملی آیات الاحکام، مدیر شانه چی
8 مواد و امکانات آموزشی نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر: 10 % آزمون نهایی: کتبی 90%