1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تبیین نقش و جایگاه نظام جزایی اسلام |
2 |
هدف کلی |
شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب جزایی |
3 |
شایستگی های پایه |
توانمند سازی دانشجویان در درک مفاهیم حدود، تعزیرات، قصاص، دیات و شناخت استدلالی مبانی و احکام آنها |
4 |
اهداف یادگیری |
توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین ابواب حدود و قصاص و دیات و تعزیرات |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس |
7 |
منبع |
اصلی:
تحریر الروضه فی شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی
فرعی:
شرایع السلام، محقق حلی
مسالک الافهام، شهید ثانی
العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی
تحریر الوسیله، امام خمینی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% |