طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تبیین نقش و جایگاه نظام جزایی اسلام
2 هدف کلی شناخت دانش پژوهان نسبت به مباحث استدلالی ابواب حدود
3 شایستگی های پایه توانمند سازی دانشجویان در درک مفاهیم حد و تعزیر و شناخت استدلالی مبانی و احکام حدود و تعزیرات
4 اهداف یادگیری توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین ابواب حدود و قصاص و دیات و تعزیرات
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس
7 منبع اصلی: شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی فرعی: شرایع السلام، محقق حلی مسالک الافهام، شهید ثانی العروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی تحریر الوسیله، امام خمینی
8 مواد و امکانات آموزشی نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر: 10 % آزمون نهایی: کتبی 90%
10 فایل Pdf File