طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تبیین جایگاه آیات قرآن کریم به عنوان مهم ترین منبع احکام و شیوه استنباط آیات
2 هدف کلی آشنایی با تفاسیر فقهی و چگونگی احکام از قرآن کریم
3 شایستگی های پایه توانمند سازی دانشجویان در فراگیری تفسیر فقهی آیات قرآن در موضوعاتی مانند دین، وصیت، غصب و اططعمه واشربه و نحوه استنباط احکام از آیات
4 اهداف یادگیری آشنایی با تفسیر فقهی آیات منتخبی از قرآن کریم در برخی موضوعات
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث.
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس
7 منبع منبع اصلی: فاضل مقداد، کنزالعرفان فی فقه القرآن منابع فرعی: فاضل جواد، مسالک الافهام الی شرح آیات الاحکام مقدس اردبیلی، زبده البیان مدیر شانه چی، ایات الاحکام
8 مواد و امکانات آموزشی فضای کلاس، نرم افزارهای کمک آموزشی، ویدیو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی 3 نمره، گزارش کلاسی: 2 نمره، امتحان میان‌ترم: 3 نمره، آزمون پایانترم: 12 نمره
10 فایل Pdf File