طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس تخصصی اختیاری کارشناسی ارشد فقه ومبانی حقوق
2 هدف کلی تبیین جایگاه قرآن کریم در صدر منابع تشریع و گشودن افقهای جدید استنباط احکام از آیات کریمه، آشنایی دانشجویان با شیوه ها و تکنیکهای استفاده از ظواهر آیات فقهی در استنباط احکام.
3 شایستگی های پایه آشنایی اجمالی با قرآن کریم و دانش تفسیر و نیز آشنایی با مضامین حقوقی فقه اسلامی
4 اهداف یادگیری بالا بردن سطح آگاهی از قرآن کریم به عنوان منبع وحیانی حقوق و کسب مهارت و قدرت تفسیر فقهی
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس
7 منبع منابع اصلی: ایروانی، باقر (۱۴۲۸ق)، دروس تمهیدیه فی تفسیر آیات الاحکام. فاضل مقداد، کنز العرفان فی فقه القرآن. مقدس اردبیلی، زبده البیان فی احکام القرآن. منابع فرعی: فاضل جواد، مسالک الافهام الی آیات الاحکام. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان. ایازی، محمد علی، فقه پژوهی قرآنی. سایس، محمد علی، تفسیر آیات الاحکام. فاکر میبدی، فقه القرآن آیات الاحکام تطبیقی. قطب راوندی، فقه القرآن.
8 نحوه ارزشیابی فعالیتهای مستمر: (گفتگو، مشارکت،پاسخگویی،تکالیف مستمر): ۲۰ درصد مطالعه ، تحقیق و ارائه: ۱۰ درصد آزمونها (میان ترم و پایان ترم): ۷۰ درصد
9 مواد و امکانات آموزشی امکانات و ابزارهای تدریس در فضای حقیقی: فضای فیزیکی کلاس، کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، نرم افزارهای جامع فقهی و تفسیری. ابزارهای تدریس در فضای مجازی: کامپیوتر، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، اینترنت پر سرعت، نرم افزارهای تدریس مجازی نظیر ادوب کانکت، سامانه ها مهیا شده برای ارتباط برون خط.
10 فایل Pdf File