طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصول استدلالی و استنباطی
2 هدف کلی آشنایی کامل استدلالی و استنباطی با مباحث اصولی
3 شایستگی های پایه آشنایی استلالی با مباحث اصولی
4 اهداف یادگیری آشنایی کامل با استدلالات اجتهادی اصول در اصول عملیه
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی
6 منبع منبع اصلی: کفایة الاصول ، آخوند خراسانی، حواشی کفایه الاصول مانند عنایه الأصول، مصباح الأصول، فوائد الأصول، منابع فرعی: شرح های کفایه رسائل شیخ انصاری تهذیب الاصول اصوا الفقه، شیخ محمدرضا مظفر
7 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس
8 مواد و امکانات آموزشی امکانات و ابزارهای تدریس در فضای حقیقی: فضای فیزیکی کلاس، کامپیوتر، ویدئو پروژکتور، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، نرم افزارهای جامع فقهی و تفسیری. ابزارهای تدریس در فضای مجازی: کامپیوتر، نرم افزارهای ورد، پی دی اف خوان و پاورپوینت، اینترنت پر سرعت، نرم افزارهای تدریس مجازی نظیر ادوب کانکت، سامانه ها مهیا شده برای ارتباط برون خط.
9 نحوه ارزشیابی تکالیف و سمینار: ۳ نمره ارزیابی شفاهی: ۲ نمره امتحان میان‌ترم:۳ نمره امتحان پایان ترم: ۱۲ نمره
10 فایل Pdf File