طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره به عنوان یک درس پایه، آشنایی با مباحث این درس، می تواند برای دانشجوی روان شناسی نسبت به نگرش کلی نسبت به موضوعات اساسی رشته، کمک نماید.
2 هدف کلی - کسب آگاهی و نگرش نسبت به فلسفه و فلسفه علم - شناخت مبانی تعلیم و تربیت با تاکید بر مبانی فلسفی - آگاهی از مبانی فلسفی نظریه های یادگیری و انگیزش - ایجاد نگرشی فلسفی در خصوص مبانی روان¬شناسی تربیتی - شناخت قلمروهای نظری روان شناسی تربیتی - شناخت قلمروهای کاربردی روان شناسی تربیتی - شناسایی چالشها و چشم اندازهای روان شناسی تربیتی در ایران و جهان
3 شایستگی های پایه - آشنایی با نظریه های یادگیری و انگیزش - آشنایی با کلیات فلسفه
4 روش تدریس - آموزش مستقیم - استفاده از شیوه های تعامل گروهی باهدف ترغیب دانشجویان به فهم عمیق تر مباحث و دستیابی به دانش توسط خودشان وبااستفاده از تعامل با همکلاس ها - ترغیب دانشجویان به انجام پروژه های انفرادی و گروهی باهدف مطالعه دقیق مباحث وافزایش قدرت تحلیل دانشجویان - ارائه برخی از مباحث مرتبط با موضوعات درسی توسط دانشجویان در کلاس
5 وظایف دانشجو - فعالیت کلاسی و آمادگی قبلی برای مباحث درسی - شرکت در بحث های کلاسی - انجام تکالیف درسی - مطالعات جانبی
6 منبع اسکینر، ب. ف، (1370). فراسوی آزادی و شأن. ترجمه علی اکبر سیف (1370) تهران: انتشارات رشد اسلاوین، (؟). روانشناسی تربیتی. ترجمه یحیی سید محمدی (1385). تهران: نشر روان. باقری، خسرو، (1390). هویت علم دینی: نگاهی معرفت¬شناختی به نسبت دین با علوم انسانی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات چالمرز، آلن، ف.(1374)، چیستی علم: درآمدی بر مکاتب علم¬شناسی فلسفی. ترجمه سعید زیباکلام. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی سانتراک، دی، (؟). روانشناسی تربیتی . ترجمه م. امیدیان (1385). یزد: انتشارات دانشگاه یزد. شاتو، ژ. (1376). مربیان بزرگ. ترجمه غ. شکوهی. تهران، ایران: انتشارات دانشگاه تهران. گلاور و برونینگ (1990). روانشناسی تربیتی . ترجمه کمال خرازی (1371). تهران: مرکز نشر دانشگاهی. گوتک، جرالد ال (؟). مکاتب فلسفی و آرا تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاک سرشت . تهران، انتشارات سمت. گیج و برلاینر (؟). روانشناسی تربیتی. ترجمه غلامرضا خوی نژاد ، حسین لطف آبادی و دیگران (1374). مشهد: پاژ. نلر، ج، ( 1908). آشنایی با فلسفه آموزش و پرورش. ترجمه ف. بازرگان (1380). تهران: انتشارات سمت. Carlson, Neil, R. (2005), Foundations of Physiological Psychology, USA: Paerson Combs, Arthur, W. ; Popham, W. James & Hosford, Philip L. (1977), Behaviorism and Humanism: A Synthesis?, Educational Leadership,35: 52-63 Crawford, Charles & Krebs, Dennis (2008), Foundations of Evolutionary Psychology, N.Y.: Taylor & Francis Group Davidson Larry (1992), Philosophical foundations of humanistic psychology, The Humanistic Psychologist,20(2): 136-157 Dembo, M. H. (2004). MOTIVATION AND LEARNING STRATEGIES FOR COLLEGE SUCCESS. Duschl, Richard Alan & Hamilton, Richard J. (1992), Philosophy of Science, Cognitive Psychology, and Educational Theory and Practice, USA: State University of New York Farrell, Martin (2014), Historical and Philosophical Foundations of Psychology, UK: Cambridge University Press Kelly, B. Woolfson, L. & Boyle, J. (2008). Frameworks for Practice in Educational Psychology: A Textbook for Trainees and Practitioners. Kramlinger, Tom, and Tom Huberty (1990), Behaviorism versus humanism, Training & Development Journal,44(12): 41-45 Oliver Martin, William (1955), The Importance of the Philosophy of Education for Administrators and Teachers, Educational Theory, 232-235 Schunk, Dale H.; Meece, Judith R. & Pintrich, Paul A. (2014). Motivation in Education: Theory, Research & Applications, N.J.: Pearson/Merrill Prentice Hall Woolfolk, A. E. (2016). EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (13ed). USA: Pearson. Zimmereman, B. J. & Schunk, D. H. (2003). Educational Psychology: A century of conterbutions
7 مواد و امکانات آموزشی - سیستم ویدیوپروجکشن، اسپیکر، سیستم ارتباط الکترونیکی(ایمیلی یا سامانه پاد)
8 نحوه ارزشیابی  ارزشیابی مستمر  میان ترم و شفاهی  پایان ترم  پروژه و کارهای عملی
9 فایل Pdf File