1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
شناخت جایگاه فلسفه به عنوان مبادی اولیه عقلی در علوم مختلف و تعیین کننده مبانی نظری حوزه های مختلف دانش بشری، درک کلی فراگیر را نسبت به رشته خود ارتقا می بخشد. |
2 |
هدف کلی |
درک ارتباط بین مباحث تربیتی و مباحث فلسفی و نقش فلسفه در تربیت |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت مناسب از مفاهیم فلسفه و تعلیم و تربیت، طبقه بندی مباحث فلسفی، فیلسوفان معروف، کلیات رشته تعلیم و تربیت |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم اصلی فلسفی، مکاتب مهم فلسفی و نظریه های تربیتی معروف |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه، حضور فعال کلاسی، مشارکت در بحث ها و انجام تکالیف |
7 |
منبع |
1- گوتک، جرالد، ال(1384)، "مکاتب فلسفی و آرای تربیتی"، ترجمۀ محمد جعفر پاک سرشت، تهران: انتشارات سمت
2- نقیبزاده، میرعبدالحسین(1374)، ” نگاهی به فلسفه آموزش وپرورش“، چاپ ششم، تهران: انتشارات طهوری.
3- 5 - Butler, J. Donald (1968), 3rd Edition, “Four Philosophies: And Their Practice in Education and Religion”, New York, Harper &Row Publishers.
4- نلر، جورج اف.(1377)، " آشنایی با فلسفة آموزش و پرورش"، ترجمة فریدون بازرگان دیلمقانی، تهران: انتشارات سمت.
5- ابراهیمزاده، عیسی(1371)، "فلسفة تربیت(فلسفة آموزش و پرورش)"، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته سفید، دیتا پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال کلاسی، انجام تکالیف فردی و گروهی، آزمون میان ترم و پایانترم |