طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره شناخت جایگاه فلسفه به عنوان مبادی اولیه عقلی در علوم مختلف و تعیین کننده مبانی نظری حوزه های مختلف دانش بشری، درک کلی فراگیر را نسبت به رشته خود ارتقا می بخشد.
2 هدف کلی درک ارتباط بین مباحث تربیتی و مباحث فلسفی و نقش فلسفه در تربیت
3 شایستگی های پایه شناخت مناسب از مفاهیم فلسفه و تعلیم و تربیت، طبقه بندی مباحث فلسفی، فیلسوفان معروف، کلیات رشته تعلیم و تربیت
4 اهداف یادگیری آشنایی با مفاهیم اصلی فلسفی، مکاتب مهم فلسفی و نظریه های تربیتی معروف
5 روش تدریس سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی
6 وظایف دانشجو مطالعه، حضور فعال کلاسی، مشارکت در بحث ها و انجام تکالیف
7 منبع 1- گوتک، جرالد، ال(1384)، "مکاتب فلسفی و آرای تربیتی"، ترجمۀ محمد جعفر پاک سرشت، تهران: انتشارات سمت 2- نقیب‏زاده، میرعبدالحسین(1374)، ” نگاهی به فلسفه آموزش وپرورش“، چاپ ششم، تهران: انتشارات طهوری. 3- 5 - Butler, J. Donald (1968), 3rd Edition, “Four Philosophies: And Their Practice in Education and Religion”, New York, Harper &Row Publishers. 4- نلر، جورج اف.(1377)، " آشنایی با فلسفة آموزش و پرورش"، ترجمة فریدون بازرگان دیلمقانی، تهران: انتشارات سمت. 5- ابراهیم‌زاده، عیسی(1371)، "فلسفة تربیت(فلسفة آموزش و پرورش)"، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
8 مواد و امکانات آموزشی تخته سفید، دیتا پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی حضور فعال کلاسی، انجام تکالیف فردی و گروهی، آزمون میان ترم و پایان‌ترم