1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس مبانی و اصول تعلیم و تربیت، که به معرفی کلیات رشته تربیت می پردازد. بر این اساس، نگرش های بنیادی و پایه علم تربیت در این درس شکل می گیرد و از این نظر اهمیتی اساسی در ایجاد اسختارهای منظم فکری برای سر و سامان دادن به سایر دروس رشته دارد. |
2 |
هدف کلی |
- آشنایی با کلیات رشته علوم تربیتی |
3 |
شایستگی های پایه |
- آشنایی با حوزه علوم انسانی، علوم رفتاری، علم تجربی و رشته های مرتبط با علوم تربیتی و اهداف علم |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با:
1- مفهوم تعلیم و تربیت
2- تعریف تعلیم و تربیت
3- موضوع تعلیم و تربیت
4- قلمرو تعلیم و تربیت
5- امکان تعلیم و تربیت
6- ضرورت تعلیم و تربیت
7- انواع تعلیم و تربیت
8- مبانی تعلیم و تربیت
9- اصول تعلیم و تربیت
10- مراحل تعلیم و تربیت
11- ابعاد تعلیم و تربیت
12- ارکان تعلیم و تربیت |
5 |
روش تدریس |
- سخنرانی و پرسش و پاسخ و بحث گروهی
- ارائه های کلاسی مختصر توسط دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
- حضور فعال در کلاس و بحث ها
- انجام تکالیف هفتگی
- انجام پروژه های درسی
- جستجو و مطالعه اضافی در مورد مطالب کلاسی |
7 |
منبع |
مبانی و اصول آموزش و پرورش دکتر شکوهی
حدود و قلمرو علوم تربیتی دکتر کاردان
معنی و حدود علوم تربیتی دکتر کاردان
اصول تعلیم و تربیت دکتر شریعتمداری
نگاهی دوباره به تربیت اسلامی دکتر باقری |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- وبینار و دیدار در فضای مجازی
- اسلایدهای کلاسی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- فعالیت کلاسی
- پروژه و ارائه کلاسی
- میان ترم
- پایان ترم |