1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اهمیت درس تربیت اخلاقی به اندازهای است که بعضا تربیت، معادل تربیت اخلاقی در نظر گرفته شده است. بنابراین، اهمیت آشنایی با بحث تربیت اخلاقی، به اندازه آشنایی با تمام ابعاد دیگر تربیت است. |
3 |
هدف کلی |
شناخت رویکردها، مبانی، اصول و روش¬های تربیت اخلاقی از دیدگاه مکاتب مختلف |
4 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با دانش مربوط به رویکردها و نظریهها و روشهای تربیت اخلاقی از طریق مطالعه نظریات اندیشمندان مسلمان ایرانی و غیرمسلمان غیرایرانی |
5 |
اهداف یادگیری |
شناخت رویکردها، مبانی، اصول و روشهای تربیت اخلاقی از دیدگاه مکاتب مختلف |
6 |
روش تدریس |
سخنرانی پرسش و پاسخ یادگیری معکوس
بحث گروهی یادگیری مشارکتی مبتنی بر مسئله |
7 |
وظایف دانشجو |
شرکت در مباحث، انجام تکالیف، مطالعه منابع در طول ترم، انجام تمرینهای فردی |
8 |
منبع |
- باقری نوع¬پرست، خ.(۱۳۷۷). مبانی و شیوه¬های تربیت اخلاقی: نقد تطبیقی علم اخلاق و روانشناسی معاصر، انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی.
- غفاری، ا.(1385). دو رویکرد معاصر در تربیت اخلاقی، برگزیده هشتمین دوره پایان نامه سال دانشجویی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- کدیور، پ.(1378). روان¬شناسی اخلاق. تهران: آگاه. |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از فناوریهای نوین آموزشی نظیر شبیهسازها، گیمیفیکیشن، و فیلمهای آموزشی |
10 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (آزمونک) 2 نمره
تکالیف هفتگی 4 نمره
امتحان پایانترم 10 نمره
امتحان میانترم 4 نمره |