1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به اینکه، از دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت انتظار می رود که علاوه بر آشنایی با مکاتب فلسفی و نظریه¬های تربیتی کلاسیک و معاصر غربی، از مبانی فلسفی اسلامی و وحیانی نیز در رویکردهای تربیتی آگاهی نسبی داشته باشد، در این درس، سعی می¬شود حتی الامکان مباحثی را که در فلسفه های تربیتی غربی و اسلامی به طور مشترک مورد توجه قرار می گیرند، مورد مقایسه و نقد تطبیقی قرار داد. |
2 |
هدف کلی |
- ایجاد نگرش مثبت نسبت به امکان استفاده از آموزه¬های دینی در فلسفه و مباحث تربیتی
- آشنایی با مفاهیم و آموزه های اسلامی مرتبط با مباحث فلسفی و تربیتی
- برقراری ارتباط بین مفاهیم و آموزه های اسلامی با مباحث فلسفی و تربیتی
- ایجاد انگیزه برای پژوهش در زمینه فلسفه تربیتی اسلامی |
3 |
نحوه ارزشیابی |
تکوینی: از طریق میزان شرکت در مباحث گروهی در کلاس و انجام تکالیف و ارائه کلاسی(و احیانا ارائه مقاله)؛ و تراکمی: آزمون پایان ترم |
4 |
فایل |
Pdf File |