طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره با توجه به اینکه، از دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت انتظار می رود که علاوه بر آشنایی با مکاتب فلسفی و نظریه¬های تربیتی کلاسیک و معاصر غربی، از مبانی فلسفی اسلامی و وحیانی نیز در رویکردهای تربیتی آگاهی نسبی داشته باشد، در این درس، سعی می¬شود حتی الامکان مباحثی را که در فلسفه های تربیتی غربی و اسلامی به طور مشترک مورد توجه قرار می گیرند، مورد مقایسه و نقد تطبیقی قرار داد.
2 هدف کلی - ایجاد نگرش مثبت نسبت به امکان استفاده از آموزه¬های دینی در فلسفه و مباحث تربیتی - آشنایی با مفاهیم و آموزه های اسلامی مرتبط با مباحث فلسفی و تربیتی - برقراری ارتباط بین مفاهیم و آموزه های اسلامی با مباحث فلسفی و تربیتی - ایجاد انگیزه برای پژوهش در زمینه فلسفه تربیتی اسلامی
3 نحوه ارزشیابی تکوینی: از طریق میزان شرکت در مباحث گروهی در کلاس و انجام تکالیف و ارائه کلاسی(و احیانا ارائه مقاله)؛ و تراکمی: آزمون پایان ترم
4 فایل Pdf File