1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
توجه به نگرش اسلامی در مباحث علوم انسانی به ویژه تربیت، به عنوان نگرش فراگیر و غالب در دوران پست مدرن و تکثرگرایی معرفتی و ارزشی موجود و رواج نظریات و مسایل نظری و عملی مختلف در تربیت، ضرورت و اهمیتی اجتناب ناپذیر دارد. |
2 |
هدف کلی |
- ایجاد نگرش مثبت نسبت به امکان استفاده از آموزه¬های دینی در مباحث علمی و به ویژه تعلیم و تربیت
- بحث در مورد ارتباط دین و علم(اسلام و تربیت) و آشنایی با رویکرد تربیتی اسلام
- آشنایی با آسیب های تربیت دینی و مبانی، اصول و روش های تربیت دینی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی به علم تربیت
آشنایی با معارف دینی
آشنایی با قرآن و روایات اسلامی |
4 |
اهداف یادگیری |
- آشنایی با جایگاه رویکرد اسلامی در تربیت به عنوان چتری بر فراز همه ابعاد تربیت نه صرفا یک بعد در کنار ابعاد دیگر
- آشنایی با مفاهیم اصلی تربیت، تدین، تربیت اسلامی
- آشنایی با تعریف، مراحل و اهداف تربیت اسلامی
- آشنایی با مبانی، اصول و روش های تربیت اسلامی
- آشنایی با آسیب های تربیت اسلامی |
5 |
روش تدریس |
- سخنرانی و بحث
- پرسش و پاسخ
- ارائه کلاسی
- ارائه پروژه و تکالیف کلاسی |
6 |
وظایف دانشجو |
- انجام پروژه و تکالیف درسی هر جلسه
- حضور فعال در کلاس و مشارکت در بحث ها
- جستجو و پیگیری مطالب از طریق مطالعات جانبی |
7 |
منبع |
- نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، تألیف دکتر خسرو باقری، بخش هایی از جلد نخست و بخش هایی از جلد دوم |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- استفاده از فضای مجازی وبینار و دیدار
- استفاده از اسلایدهای آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- شفاهی و فعالیت کلاسی
- تکالیف هر جلسه
- پروژه و ارائه کلاسی
- آزمون میان ترم
- آزمون پایان ترم |