طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس 2 واحد نظری و جزو دروس تخصصی مهندسی شهرسازی می باشد.
2 هدف کلی آشنایی با مدل های کمی در شهرسازی و چگونگی کاربرد آن برای حل مسائل شهری است.
3 شایستگی های پایه تسلط بر محاسبات ریاضی (جذر، لگاریتم) و آشنایی با آمار کمی
4 اهداف یادگیری از آنجا که این درس بر مدل های کمی تاکید می کند و قابل استفاده در دروس کارگاهی می باشد انتظار است دانشجویان در پایان این درس بتوانند موضوعات کمی در شهرسازی را مطالعه و پیش بینی نمایند. پیش بینی جمعیت محدوده های شهری با روش های مختلف، فهم . ادراک نقش اقتصادی شهرها، تشخیص ظرفیت جمعیت پذیری مناطق شهری، محاسبه مدل های جذب و تولید سفر، توصیف چگونگی رشد شهر، ارزیابی گزینه ها و ...
5 روش تدریس این درس ماهیت محاسباتی دارد و به صورت انجام تکالیف توسط دانشجویان انجام می گردد. لذا علاوه بر ارائه کلاسی توسط استاد، دانشجویان نیز مباحثی را ارائه نموده و به منظور تقویت یادگیری موثر، تکالیفی را انجام خواهند داد.
6 وظایف دانشجو حضور و مشارکت فعال در کلاس ارائه کلاسی متناسب با موضوعات مورد بحث و انجام تکالیف متناسب با هر جلسه
7 مواد و امکانات آموزشی امکانات مربوط به حضور فعال در کلاس و حل مساله
8 نحوه ارزشیابی نحوه ارشیابی به دو صورت آزمون میان ترم، پایان ترم و تکالیف کلاسی می باشد.
9 منبع خلیل کلانتری،1396. مدل های کمی در برنامه ریزی (منطقه ای ، شهری و روستایی). فرهنگ صبا. حسن حکمت نیا و میر نجف موسوی، 1390. کاربرد مدل در جغرافیا با تاکید بر برنامه ریزی شهری و ناحیه ای. نغمه محمد پور، 1397. مروری بر مدل های کمی و کیفی پیشرفته در شهرسازی با ارائه مثال های کاربردی. انتشارات سیمای دانش. علی حاجی نژاد و احمدالهو فتاحی. 1395. کاربرد مدل ها و فنون تصمیم گیری در جغرافیا با تاکید بر برنامه ریزی روستایی، شهری و گردشگری. انتشارات جهاد دانشگاهی.
10 فایل Pdf File