1 |
هدف کلی |
آشنا نمودن دانشجویان با مفاهیم و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، سیر تحول برنامه ریزی منطقه ای در ایران و برخی از کشورهای جهان، انواع و محتوای طرح های منطقه ای در ایران |
2 |
منبع |
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
3 |
منبع |
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
ابراهیم زاده، عیسی. 1395. روشها و تکنیکهای آمایش سرزمین. انتشارات سمت/
ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامهریزی و مدیریت کشور: سلسله نشستهای تخصصی برنامهریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان/ |
4 |
منبع |
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
5 |
منبع |
صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای./
اجلالی، پرویز و دیگران، 1395. سابقه برنامه ریزی در جهان. موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی/ |
6 |
منبع |
صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای./
توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران |
7 |
منبع |
ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامهریزی و مدیریت کشور: سلسله نشستهای تخصصی برنامهریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان |
8 |
منبع |
صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای./
توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران |
9 |
منبع |
توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران |
10 |
منبع |
|
11 |
منبع |
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ومبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
12 |
منبع |
زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
13 |
منبع |
زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ومبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
14 |
منبع |
زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
15 |
منبع |
زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ونی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
16 |
منبع |
ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامهریزی و مدیریت کشور: سلسله نشستهای تخصصی برنامهریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان |
17 |
منبع |
ابراهیم زاده، عیسی. 1395. روشها و تکنیکهای آمایش سرزمین. انتشارات سمت
ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامهریزی و مدیریت کشور: سلسله نشستهای تخصصی برنامهریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان
اجلالی و دیگران، 1393، نظریه برنامه ریزی، انتشارات آگه
اجلالی، پرویز و دیگران، 1395. سابقه برنامه ریزی در جهان. موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی/
توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران
زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/
صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای.
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ونی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
18 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس 2 واحدی و نظری و جزو دروس تخصصی شهرسازی است. پیشنیاز آن مبانی و روش های برنامه ریزی شهری می باشد. |
19 |
شایستگی های پایه |
آشنایی دانشجویان با تعریف و ویژگی های شهر و روش ها و مدل های مرتبط با برنامه ریزی شهری |
20 |
روش تدریس |
این درس به صورت مشارکتی همراه با ارائه دانشجویان تدریس می شود. لازم است دانشجویان در فرآیند تدریس فعالانه مشارکت داشته باشند. |
21 |
منبع |
اجلالی و دیگران، 1393، نظریه برنامه ریزی، انتشارات آگه/
معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ |
22 |
مواد و امکانات آموزشی |
چینش کلاس به گونه ای باشد که امکان بحث و ارائه نظر به وجود آید |
23 |
فایل |
Pdf File |
24 |
اهداف یادگیری |
تقویت تفکر سیستمی، تفکر آینده نگر و تفکر انتقادی.
بهبود توانایی شناخت منطقه به عنوان یک سیستم و مسائل پیش روی آن و ارائه راهکار. |
25 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در کلاس همراه با تسلط بر موضوعات پیشین
انجام تمارین کلاس در قالب مطالعه طرح آمایش استانی و تحلیل نظام شهرهای کشور |
26 |
نحوه ارزشیابی |
8 نمره فعالیت کلاسی به شرحی که در جلسه اول ارائه خواهد شد
12 نمره آزمون (پایان ترم و میان ترم) |