طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنا نمودن دانشجویان با مفاهیم و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، سیر تحول برنامه ریزی منطقه ای در ایران و برخی از کشورهای جهان، انواع و محتوای طرح های منطقه ای در ایران
2 منبع معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
3 منبع معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/ ابراهیم زاده، عیسی. 1395. روشها و تکنیکهای آمایش سرزمین. انتشارات سمت/ ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامه‌ریزی و مدیریت کشور: سلسله نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان/
4 منبع معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
5 منبع صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای./ اجلالی، پرویز و دیگران، 1395. سابقه برنامه ریزی در جهان. موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی/
6 منبع صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای./ توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران
7 منبع ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامه‌ریزی و مدیریت کشور: سلسله نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان
8 منبع صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای./ توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران
9 منبع توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران
10 منبع
11 منبع معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ومبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
12 منبع زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/ معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
13 منبع زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/ معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ومبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
14 منبع زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/ معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
15 منبع زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/ معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ونی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
16 منبع ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامه‌ریزی و مدیریت کشور: سلسله نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان
17 منبع ابراهیم زاده، عیسی. 1395. روشها و تکنیکهای آمایش سرزمین. انتشارات سمت ابراهیمی، آرام. 1396. آمایش سرزمین در نظام برنامه‌ریزی و مدیریت کشور: سلسله نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی آمایش سرزمین. انتشارات طحان اجلالی و دیگران، 1393، نظریه برنامه ریزی، انتشارات آگه اجلالی، پرویز و دیگران، 1395. سابقه برنامه ریزی در جهان. موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی/ توفیق، فیروز.1384. آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران زیاری، کرامت الله. 1390. مکتب ها، نظریه ها و مدل های برنامه و برنامه ریزی منطقه ای/ صرافی، مظفر. مبانی برنامه ریزی توسعه منطقه ای. انتشارات دفتر آمایش و برنامه ریزی منطقه ای. معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول ونی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
18 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس 2 واحدی و نظری و جزو دروس تخصصی شهرسازی است. پیشنیاز آن مبانی و روش های برنامه ریزی شهری می باشد.
19 شایستگی های پایه آشنایی دانشجویان با تعریف و ویژگی های شهر و روش ها و مدل های مرتبط با برنامه ریزی شهری
20 روش تدریس این درس به صورت مشارکتی همراه با ارائه دانشجویان تدریس می شود. لازم است دانشجویان در فرآیند تدریس فعالانه مشارکت داشته باشند.
21 منبع اجلالی و دیگران، 1393، نظریه برنامه ریزی، انتشارات آگه/ معصومی اشکوری، حسن. 1385. اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات پیام/
22 مواد و امکانات آموزشی چینش کلاس به گونه ای باشد که امکان بحث و ارائه نظر به وجود آید
23 فایل Pdf File
24 اهداف یادگیری تقویت تفکر سیستمی، تفکر آینده نگر و تفکر انتقادی. بهبود توانایی شناخت منطقه به عنوان یک سیستم و مسائل پیش روی آن و ارائه راهکار.
25 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس همراه با تسلط بر موضوعات پیشین انجام تمارین کلاس در قالب مطالعه طرح آمایش استانی و تحلیل نظام شهرهای کشور
26 نحوه ارزشیابی 8 نمره فعالیت کلاسی به شرحی که در جلسه اول ارائه خواهد شد 12 نمره آزمون (پایان ترم و میان ترم)