| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تنها درس در برنامه درسی دوره دکتری است که به این موضوع می پردازد و از این نظر مهم و مفید است. |
| 2 |
هدف کلی |
ایجاد آگاهی نسبت به انجام تبین و تحلیل های کلان در خصوص "تاریخ به عنوان گزارش" (history as narrative). |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی نسبی با مفاهیم فلسفه تحلیلی و نقدی تاریخ که در دو دوره لیسانس و فوق لیسانس حاصل آمده است. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
تغییر بینش دانشجویان دکتری و ایجاد نوعی نگاه کاملا تازه در تعریف، مبانی، روش، تبیین و ... در تاریخ. |
| 5 |
روش تدریس |
القا به صورت شفاهی و فلسفی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مطالعات تکمیلی
مشارکت در مباحث کلاس به صورت موظف
ارائه برخی از مباحث به صورت کنفرانس |
| 7 |
منبع |
درآمدی بر فلسفه تاریخ اثر مایکل استنفورد |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
با توجه به محتوای درس بجز اسلاید و کامپیوتر نیازمند امکاناتی دیگر نیست. |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
نمره فعالیت های کلاسی اعم از مشارکت در مباحث، پاسخگویی به سوالات و ارائه کنفرانس + امتحان پایان ترم |