| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تنها درس روش تحقیق علمی تاریخ در دوره دکتری است و آموزش آن برای دانشجویانی که نوشتن رساله و قلات پژوهشی را پیش رو دارند، ضروری است. | 
																			
											| 2 | هدف کلی | توانایی بخشیدن به دانشجویان برای تحقیقات استناندارد تاریخ | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | گذراندن یکی از دو درس کلیات علم تاریخ (کارشناسی) ، یا فلسفه علی و نظری تاریخ (کارشناسی ارشد). | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آموخن اصول صحیح تاریخنگاری علمی. | 
																			
											| 5 | روش تدریس | شفاهی | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | کنفرانس، نگارش مقاله، شرکت در امتحانات مستمر | 
																			
											| 7 | منبع | کتب مختلف فلسه تحلیلی تاریخ: از جمله رآ»دی بر تاریخ پژوهی و مقدمه ای بر فلسفه تاریخ مایکل استنفورد. مفهوم کلی تاریخ کالینگوود، تاریخ در ترازو زرین کوب و.... | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | کمپیور، دیتا، کتب مختلف، فیلم و... | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | امتحانات مستمر کلاسی، امتحان پایان ترم، نمره مقاله و کنفرانس دانشجویان |