طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصلی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با نقش اختلالات روانی در ارتکاب جرائم
3 شایستگی های پایه گذراندن دروس جرم شناسی
4 اهداف یادگیری با توجه به ارتباط حقوق جزا و رفتار انسان و نیز تاثر رفتار از شخصیت لذا تلاش خواهد شد تا دانشجویان تا حدودی با رابطه بین این امور آشنا شده و بویژه در بحث مسئولیت کیفری بتوانند از این مفاهیم در تبیین مسئولیت مجرمان استفاده کنند.
5 روش تدریس روش تدریس به صورت سخنرانی و گفتگوی دو طرفه مدرس-دانشجو خواهد بود
6 وظایف دانشجو حضور منظم در کلاس + مطالعه اولیه منابع معرفی شده+ شرکت در بحثها
7 منبع 1-دیوید پوتوان و آیدان سامونز:روانشناسی و جرم، ترجمه دکتر داوود نجفی توانا، چاپ اول، تهران، میزان، 1383. 2-اچ.ج.آیسنک: جرم و شخصیت، ترجمه دکتر حسن پاشاشریفی و دکتر جعفر نجفی زند، چاپ اول،تهران،سخن،1375. 3-هدایت الله ستوده و دیگران: روانشناسی جنائی،چاپ اول،تهران،آوای نور،1376. 4-دکتر سید مسعود موسوی نسب و دکتر علی اصغر پناهی متین: روانپزشکی قانونی،چاپ اول،شیراز،دانشکده پزشکی شیراز،1372. 5-دکتر پریرخ دادستان:روانشناسی جنائی،چاپ اول، تهران،سمت،1382. 6-دکتر لمیاء رستمی تبریزی: روانشناسی جنائی،تهران،مجد،1393. 7-دیرک راسل دیویس: درآمدی به آسیب شناسی روانی،ترجمه دکتردکتر نصرت الله پور افکاری،تهران،انتشارات نیا،1370. 8-انجمن روانپزشکان آمریکا:راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی،ویراست پنجم(بر اساس ( DSM-5 )ترجمه هامایاک آوادیس یانس و دیگران، ویرایش حسن هاشمی میناباد و فهیمه تولائیان، تهران،رشد، 1394. 9-دکتر مهدی گنجی:آسیب شناسی روانی بر اساس (DSM-5) دو جلد، ویرایش دکتر حمزه گنجی،ویراست سوم،چاپ پنجم،تهران،ساوالان،1394. 10-بمجامین سادوک،ویرجینیا سادوک،پدرو روئیز: خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک،سه جلد،چاپ اول،تهران،ساوالان،1394.
8 مواد و امکانات آموزشی ماژیک و وایتبرد
9 نحوه ارزشیابی دو آزمون میانترم و یک آزمون پایان ترم