1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اصلی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با نقش اختلالات روانی در ارتکاب جرائم |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس جرم شناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
با توجه به ارتباط حقوق جزا و رفتار انسان و نیز تاثر رفتار از شخصیت لذا تلاش خواهد شد تا دانشجویان تا حدودی با رابطه بین این امور آشنا شده و بویژه در بحث مسئولیت کیفری بتوانند از این مفاهیم در تبیین مسئولیت مجرمان استفاده کنند. |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس به صورت سخنرانی و گفتگوی دو طرفه مدرس-دانشجو خواهد بود |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم در کلاس + مطالعه اولیه منابع معرفی شده+ شرکت در بحثها |
7 |
منبع |
1-دیوید پوتوان و آیدان سامونز:روانشناسی و جرم، ترجمه دکتر داوود نجفی توانا، چاپ اول، تهران، میزان، 1383.
2-اچ.ج.آیسنک: جرم و شخصیت، ترجمه دکتر حسن پاشاشریفی و دکتر جعفر نجفی زند، چاپ اول،تهران،سخن،1375.
3-هدایت الله ستوده و دیگران: روانشناسی جنائی،چاپ اول،تهران،آوای نور،1376.
4-دکتر سید مسعود موسوی نسب و دکتر علی اصغر پناهی متین: روانپزشکی قانونی،چاپ اول،شیراز،دانشکده پزشکی شیراز،1372.
5-دکتر پریرخ دادستان:روانشناسی جنائی،چاپ اول، تهران،سمت،1382.
6-دکتر لمیاء رستمی تبریزی: روانشناسی جنائی،تهران،مجد،1393.
7-دیرک راسل دیویس: درآمدی به آسیب شناسی روانی،ترجمه دکتردکتر نصرت الله پور افکاری،تهران،انتشارات نیا،1370.
8-انجمن روانپزشکان آمریکا:راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی،ویراست پنجم(بر اساس ( DSM-5 )ترجمه هامایاک آوادیس یانس و دیگران، ویرایش حسن هاشمی میناباد و فهیمه تولائیان، تهران،رشد، 1394.
9-دکتر مهدی گنجی:آسیب شناسی روانی بر اساس (DSM-5) دو جلد، ویرایش دکتر حمزه گنجی،ویراست سوم،چاپ پنجم،تهران،ساوالان،1394.
10-بمجامین سادوک،ویرجینیا سادوک،پدرو روئیز: خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک،سه جلد،چاپ اول،تهران،ساوالان،1394. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ماژیک و وایتبرد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
دو آزمون میانترم و یک آزمون پایان ترم |