طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از جمله دروس تخصصی الزامی است که برای تمامی دانشجویان ارائه می گردد.
2 هدف کلی هدف کلی درس در ابتدا آشنایی با انواع تخریب های ممکن در اکوسیستم های مختلف و در مرحله بعد بررسی روش های معمول و پیشرفته در احیاء مناطق تخریب شده می باشد.
3 شایستگی های پایه آشنایی کامل با اجزاء اکوسیستم خصوصا اکوسیستم های خشکی و همچنین پتانسیل های و محدودیت های طبیعت که نشات گرفته از دروس دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.
4 اهداف یادگیری - شناسایی انواع تخریب های ممکن در اکوسیستم های مختلف خصوصا اکوسیستم های خشکی - شناسایی انواع عوامل تخریب کننده - آشنایی با روش های مختلف احیاء و کاهش تخریب های حادث شده در اکوسیستم
5 روش تدریس - ارائه سخنرانی در مورد بخش های مختلف درس - تعریف چند تخریب رایج در کشور و ارائه راهکارهای ممکن از منابع داخلی و بین المللی به صورت کار مشترک کلاسی - بازدید میدانی از عرصه های تخریب یافته و اقدامات احیایی
6 وظایف دانشجو - شرکت فعالانه در کلاس - انجام پروژه های مشترک
7 مواد و امکانات آموزشی - ویدئو پرژکتور جهت ارائه - بازدید میدانی جهت بررسی نمونه های کار انجام شده
8 نحوه ارزشیابی - ده نمره امتحان پایان ترم - ده نمره فعالیت های کلاسی
9 منبع - جعفری، محمد، 1393. خاک های شور در منابع طبیعی (شناخت و اصلاح آنها) انتشارات دانشگاه تهران 208 صفحه - جعفری، محمد و علی طویلی 1392. احیای مناطق خشک و بیابانی، انتشارات دانشگاه تهران، 396 صفحه - جعفری، محمد. محمد طهمورث و آرش ملیکان، 1389. راهنمای اصلاح و احیای اراضی خشک و بیابانی. انتشارات دانشگاه تهران 518 صفحه