طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزء درس های الزامی و مشترک بین دو گرایش حفاظت آب و خاک و سیلاب و رودخانه است.
2 هدف کلی آشنایی با مفاهیم نوین فرسایش به همراه نحوه اندازه گیری آنها و شناخت انواع روش ها و مدل های موجود برای برآورد فرسایش، مراحل مدل سازی و ویژگی های آنها و ارائه چند نمونه مدل فرآیند محور و فیزیک پایه
3 شایستگی های پایه دانستن اصول حفاظت آب و خاک و هیدرولوژی برای دانشجویان الزامی است
4 اهداف یادگیری آشنایی با مفاهیم مدل سازی آشنایی با انواع مدل های موجود در فرسایش و رسوب آشنایی با مراحل ساخت یک مدل آشنایی با مدل های معروف ارائه شده در زمینه فرسایش و رسوب آشنایی با نرم افزارهای مدل های مهم
5 روش تدریس ارائه درس به صورت اسلاید و فیلم تعریف برخی پروژه های دانشجویی
6 وظایف دانشجو شرکت فعالانه در کلاس انجام تکالیف محوله شرکت در جمع بندی پروژه های ارائه شده به کلاس
7 منبع - رفاهی، حسینقلی 1394، فرسایش آبی و کنترل آن، انتشارات دانشگاه تهران، 674 صفحه - عبدالهی، خدایار و اباذر اسمعلی، 1389، آبخیزداری و حفاظت خاک، انتشارات محقق اردبیلی، 612 صفحه - Morgan, R.P.C. (2005). Soil erosion and conservation. Blackwell Publishing, Oxford, 304 pages. - Russell S. Harmon, William W. Doell 2001. Landscape erosion and evolution modeling. Springer, Boston, MA, 540 pages - Morgan, R.P.C. Nearing, M. A. 2011. Handbook of erosion modelling. Blackwell Publishing, Ltd, 401 pages
8 مواد و امکانات آموزشی وجود کلاس های هوشمند دسترسی به سایت های معتبر بین المللی در این زمینه
9 نحوه ارزشیابی 40 درصد میان ترم، 20 درصد فعالیت های کلاسی و 40 درصد امتحان پایان ترم