طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزء درس های اختیاری گرایش حفاظت خاک است.
2 هدف کلی مقایسه روش های مبارزه با فرسایش خاک و توصیه روش های بیولوژیک به منظور ماندگاری طولانی مدت
3 شایستگی های پایه دانستن اصول حفاظت آب و خاک، هیدرولوژی، اصلاح مرتع و خاک شناسی برای دانشجویان الزامی است
4 اهداف یادگیری آشنایی با روش های کاربردی مبارزه بیولوزیک با فرسایش در بخش های مختلف یک حوزه آبخیز از جمله کف و کناره های رودخانه ها و مسیل ها و دامنه های یک حوزه آبخیز، همچنین آشنایی با اقدامات بیولوژیکی قابل انجام برای کنترل فرسایش خندقی و حرکت های توددای
5 روش تدریس ارائه درس از طریق پاورپوینت در قالب اسلاید و فیلم تعریف پروژه های کاربردی و آشنایی با اقدامات مشابه در سایر کشور ها
6 وظایف دانشجو شرکت فعالانه در کلاس انجام تکالیف محوله
7 منبع - جعفری، محمد، طهمورث، محمد و قدوسی، جمال 1392. مبارزه بیولوژیک با فرسایش خاک، نشر دانشگاه تهران، 790 صفحه - جفعری، محمد و پناهی، فاطمه 1390. مدیریت و خواص خاک ها. نشر دانشگاه تهران 868 صفحه - Sanders, D. 2004. Soil Conservation, Land use, Land Cover and Soil Sciences encyclopedia of Life Support Systems. Eolss Press. 313 pages. - Blanco-Canqui, H. and Lal, R. 2008. Biological Measures of Erosion Control, Principles of Soil Conservation and Management. Springer Press. 617 pages.
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس هوشمند دسترسی به سایت های معتبر بین المللی جهت آشنایی با روش های انجام شده در سایر مناطق دنیا
9 نحوه ارزشیابی 40 درصد امتحان میان ترم، 20 درصد فعالیت های کلاسی و 40 درصد امتحان پایان ترم