1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء درس های اختیاری گرایش حفاظت خاک است. |
2 |
هدف کلی |
مقایسه روش های مبارزه با فرسایش خاک و توصیه روش های بیولوژیک به منظور ماندگاری طولانی مدت |
3 |
شایستگی های پایه |
دانستن اصول حفاظت آب و خاک، هیدرولوژی، اصلاح مرتع و خاک شناسی برای دانشجویان الزامی است |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با روش های کاربردی مبارزه بیولوزیک با فرسایش در بخش های مختلف یک حوزه آبخیز از جمله کف و کناره های رودخانه ها و مسیل ها و دامنه های یک حوزه آبخیز، همچنین آشنایی با اقدامات بیولوژیکی قابل انجام برای کنترل فرسایش خندقی و حرکت های توددای |
5 |
روش تدریس |
ارائه درس از طریق پاورپوینت در قالب اسلاید و فیلم
تعریف پروژه های کاربردی و آشنایی با اقدامات مشابه در سایر کشور ها |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعالانه در کلاس
انجام تکالیف محوله |
7 |
منبع |
- جعفری، محمد، طهمورث، محمد و قدوسی، جمال 1392. مبارزه بیولوژیک با فرسایش خاک، نشر دانشگاه تهران، 790 صفحه
- جفعری، محمد و پناهی، فاطمه 1390. مدیریت و خواص خاک ها. نشر دانشگاه تهران 868 صفحه
- Sanders, D. 2004. Soil Conservation, Land use, Land Cover and Soil Sciences encyclopedia of Life Support Systems. Eolss Press. 313 pages.
- Blanco-Canqui, H. and Lal, R. 2008. Biological Measures of Erosion Control, Principles of Soil Conservation and Management. Springer Press. 617 pages. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس هوشمند
دسترسی به سایت های معتبر بین المللی جهت آشنایی با روش های انجام شده در سایر مناطق دنیا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
40 درصد امتحان میان ترم، 20 درصد فعالیت های کلاسی و 40 درصد امتحان پایان ترم |