1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی دوره کارشناسی امار |
2 |
هدف کلی |
هدف از این درس آشنایی دانشجویان با مفاهیم اولیه رکرسیون برای یک کارشناس امار که الفبای امار را می خواهد بداند |
3 |
شایستگی های پایه |
اشنایی با روشهای اماری و جبرخطی مناسب امار |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با مفاهیم اولیه رگرسیون خطی و بازه های اطمینان و آزمون های فرضیه براساس تخمین پارامترهای مدل است. تمرکز انتخاب مدل مناسب با تکیه بر ایجاد توانایی استفاده از نرم افزار در این زمینه نیز مد نظراست |
5 |
روش تدریس |
ارایه درس هفته به هفته در کلاس و بیان استفاده از نرم افزار در کلاس درس و همچنین حل تمرین-تکلیف برای دانشجو در هر دو هفته و انجام یک پروژه در این زمینه در پایان |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت در کلاسهای درس و کلاس حل تمرین-حل تمرین به عنوان تکلیف- امتحانات نیم ترم و پایان ترم- حضور مرتب در کلاس- یاد گیری استفاده از نرم افزارو سوال در کلاس |
7 |
منبع |
1- عبدالرضا بازرگانلاری (1385). رگرسیون خطی کاربردی. دانشگاه شیراز.
2-داگلاس مونتگمری,الیزابت پک
مترجم ابراهیم رضوی پاریزی (1395). مقدمه ای بر تحلیل رگرسیون خطی. دانشگاه شهید باهنر کرمان
3-سید مرتضی امینی , حسین زمانی , مهدی روزبه (1398). تحلیل رگرسیون پیشرفته با R. انتشارات علمی پارسیان |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس درس به کمک تخته سیاه و سیستم ویو و همجنین پاورپونت و استفاده از کامپیوتربرای بیان نکات درس |
9 |
نحوه ارزشیابی |
تمرین و تکلیف کلاسی10%- میان ترم25%- پایان ترم 30% حضوروغیابو سوال در کلاس و فعالیت کلاسی 10% پروژه 10% کلاس نرم افزار 15% |