طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس بررسی سیستمهای قدرت 2 یکی از دروس تخصصی رشته مهندسی برق قدرت است. دانشجو در این درس درک سیستمی بالایی از سیستم قدرت در بهره بردازی، برنامه ریزی و طراحی پیدا می کند.
2 هدف کلی هدف اصلی این است که دانشجو در این درس درک سیستمی بالایی از سیستم قدرت در تحلیل های ایستا و پویا اخذ کند. پس از مرور بحث پخش بار و پخش بار اقتصادی بحث کنترل بار و فرکانس و حلقه های مختلف کنترل ولتاژ و فرکانس مورد توجه قرار می گیرد. آنالیز خطاهای متقارن و نا متقارن و پایداری گذرا در فصول بعدی مورد مطالعه قرار می گیرد.
3 شایستگی های پایه گذراندن درس بررسی 1 الزامی است
4 اهداف یادگیری بعد از گذراندن این درس، دانشجویان نظریه های پایه در سیستم های انرژی الکتریکی را درک خواهند کرد و با روشهای که به طور امروزه در تحلیل و کنترل صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد آشنا می شوند. به طور دقیق تر، دانشجویان قادر خواهند بود تا برنامه های پخش بار، پخش بار اقتصادی، تحلیل اتصال کوتاه متقارن و نا متقارن و ارزیابی پایداری گذرا در سیستم های قدرت ساده را اجرا نمایند. انتظار این است که دانشجویان بتوانند مدل هایی مناسب برای تحلیل سیستم های قدرت به هم پیوسته ارایه دهند و الگوریتم هایی برای تحلیل رایانه ای سیستم قدرت طراحی کنند.
5 روش تدریس در هر جلسه درس و قبل از ورود به جزییات، نخست تصویری کلی و مفهومی از موضوع درس ارایه می شود. در این قسمت اهمیت موضوع و فلسفه بحث برای دانشجو تبیین می شود تا انگیزه لازم برای دنبال کردن با اشتیاق درس تا انتهای جلسه را داشته باشد. سپس با مدل سازی ریاضی اجزای سیستم و ساخت مدل ریاضی کل سیستم به موضوع به طور عمیق پرداخته می شود.بعد عملکرد مدل و ویژگی های آن بر اساس تکنیک های شبیه سازی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در پایان، تلاش می شود که با مثال های کاربردی و واقعی منطبق با شرایط کشور درس تشریح و تبیین گردد.
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال در کلاس و حل تمرین ها و تکالیف به موقع و شرکت در آزمون ها
7 منبع از کتاب هایی که در همه دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شود به عنوان مرجع استفاده می کنم.
8 مواد و امکانات آموزشی از نرم افزار ادوبه کانکت و شبکه های اجتماعی برای تدریس،رفع اشکال و ارتباط با دانشجویان استفاده می شود.
9 نحوه ارزشیابی کار کلاسی تا 8 نمره میان ترم تا 6 نمره آزمون پایانی تا 8 نمره