طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس بهره برداری از سیستمهای قدرت پیشرفته یکی از دروس تخصصی اصلی دوره کارشناسی ارشد برق قدرت است. درس به مسایل بهره برداری و کنترل سیستم های قدرت پیشرفته و روش های حل آن می پردازد، روشهایی که هم اکنون در سیستم های واقعی به کار می روند.
2 هدف کلی هدف اصلی از این درس این است که موضوع های فنی و اقتصادی مرتبط با بهره برداری، برنامه ریزی و کنترل در سیستم های تولید و انتقال را معرفی و مورد بررسی قرار دهد. هدف درس در واقع فراهم کردن پایه ای برای فهم موضوع های پیشرفته در بهره برداری از سیستم های قدرت است.
3 شایستگی های پایه گذراندن درس بررسی 2 به عنوان پیش نیاز الزامی است
4 اهداف یادگیری اهداف یادگیری: 1- آشنا کردن دانشجویان با مشخصه های واحدهای نیروگاهی، تحلیل پخش بار، پخش بار اقتصادی و برنامه ریزی ورود و خروج واحدها 2- فهم روش های حل پخش بار اقتصادی و برنامه ریزی ورود و خروج واحدها با استفاده از روشهای گرادیان، نیوتن و روش رهاسازی لاکرانژ 3- تحلیل و فرمول بندی مسایل برنامه ریزی سوخت و هماهنگی واحدهای آبی و حرارتی 4- فهم امنیت سیستم قدرت و انجام تحلیل حوادث 5- آشنا کردن دانشجویان با تخمین حالت ایستا و پخش بار بهینه
5 روش تدریس در هر جلسه درس و قبل از ورود به جزییات، نخست تصویری کلی و مفهومی از موضوع درس ارایه می شود. در این قسمت اهمیت موضوع و فلسفه بحث برای دانشجو تبیین می شود تا انگیزه لازم برای دنبال کردن با اشتیاق درس تا انتهای جلسه را داشته باشد. سپس با مدل سازی و فرمول بندی ریاضی، مساله مورد مطالعه با جزییات مورد بررسی قرار می گیرد و عملکرد مدل ریاضی و ویژگی های آن بر اساس تکنیک های بهینه سازی و شبیه سازی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در پایان، تلاش می شود که با مثال های کاربردی و واقعی منطبق با شرایط کشور درس تشریح و تبیین گردد.
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال در کلاس و حل تمرین ها و تکالیف به موقع و شرکت در آزمون ها و تحویل پروژه درسی
7 منبع -
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس و امکانات متداول آموزشی از نرم افزار ادوبه کانکت و شبکه های اجتماعی برای تدریس،رفع اشکال و ارتباط با دانشجویان استفاده می شود.
9 نحوه ارزشیابی کار کلاسی شامل تمرین ها،کوییز و پروژه درسی تا 8 نمره میان ترم تا 6 نمره آزمون پایانی تا 8 نمره