1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اصلی |
2 |
هدف کلی |
تشخیص فلسفه علم گردشگری به ویژه روش شناسی آن برای شناخت مسائل گردشگری و راهکارهای آن با روش علمی |
3 |
شایستگی های پایه |
اشنایی با روش تحقیق به صورت مقدماتی |
4 |
روش تدریس |
روش تدریس ترکیبی
در جلسات اولیه سخنرانی و در جلسات بعدی مشارکتی و استفاده از روش های فعال یادگیری پرسش و پاسخ . طوفان فکری و ... |
5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه و آشنایی اولیه با مباحث هر جلسه قبل از آمدن به کلاس. محور مطالب جلسات آینده در جلسه قبل در کلاس به طور مشخص و روشن به دانشجو معرفی می گردد |
6 |
منبع |
• آنتونی جیمز ویل،(1397)،روش تحقیق برای اوقات فراغت و گردشگری،ترجمه احمد پور احمد و علی حسینی،تهران: انتشارات دانشگاه تهران
• حافظ نیا، محمد رضا، روش تحقیق در علوم انسانی .(1396). تهران: انتشارات سمت ، 1396
•
• ساروخانی، باقر، (1393)،روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
• آسایش، حسین، سیدرحیم مشیری،(1391)، روش شناسی و تکنیک های تحقیق علمی در علوم انسانی با تاکید بر جغرافیا،نشر قومس |
7 |
نحوه ارزشیابی |
1- بخش نظری و ارزشیابی کتبی
2- ارزشیابی کارهای عملی دانشجویان از جلسه سوم به بعد
3-تدوین پروپوزال به عنوان کار عملی پایانی |
8 |
فایل |
Pdf File |