طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس آماایش و سازماندهی سیاسی مناطق مرزی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مجموعه متغیرها و شاخص های مناطق مرزی و اصول و مبانی آمایش و شناخت و تحلیل اصول، الزامات و بایسته های آمایش در مناطق مرزی
3 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث مرز و شاخص ها و ویژگی های اختصاصی مناطق مرزی و مبانی و اصول آمایش و برنامه ریزی
4 اهداف یادگیری شناخت مفاهیم اصطلاحات
5 اهداف یادگیری شناخت مفاهیم اصطلاحات
6 اهداف یادگیری شناخت ماهیت تهدید. انواع تهدید. ابعاد تهدید. شاخص ها و ویژگی های تهدید. تهدیدات امنیتی و تهدیدات مناطق مرزی
7 اهداف یادگیری شناخت ماهیت تهدید. انواع تهدید. ابعاد تهدید. شاخص ها و ویژگی های تهدید. تهدیدات امنیتی و تهدیدات مناطق مرزی
8 اهداف یادگیری شناخت ماهیت امنیت. انواع و ابعاد امنیت. شاخص ها و ویژگی های امنیت . رویکردها و نگرشها در حوزه امنیت . امنیت پایدار . امنیت مرز و مرزنشینان
9 اهداف یادگیری شناخت ماهیت امنیت. انواع و ابعاد امنیت. شاخص ها و ویژگی های امنیت . رویکردها و نگرشها در حوزه امنیت . امنیت پایدار . امنیت مرز و مرزنشینان
10 اهداف یادگیری شناخت مفاهیم . مبانی. اصول ، رویکردها، پیشینه . و تجربیات آمایش سرزمین
11 اهداف یادگیری شناخت مفاهیم . مبانی. اصول ، رویکردها، پیشینه . و تجربیات آمایش سرزمین
12 اهداف یادگیری شناخت مفاهیم . مبانی. اصول ، رویکردها، پیشینه . و تجربیات آمایش سرزمین
13 اهداف یادگیری شناخت مفاهیم . مبانی. اصول ، رویکردها، پیشینه . و تجربیات آمایش سرزمین
14 اهداف یادگیری 1-شناخت ویژگی های طبیعی مناطق مرزی 2-شناخت ویژگی های انسانی . و اجتماعی و فرهنگی مناطق مرزی و مرزنشینان 3-شناخت ویژگی های سیاسی و ژئوپلیتیکی خاص مناطق مرزی در دو سوی مرز 4- شناخت منابع و وضعیت اقتصادی مناطق مرزی و شاخص های توسعه مرزنشنیان
15 اهداف یادگیری 1-شناخت ویژگی های طبیعی مناطق مرزی 2-شناخت ویژگی های انسانی . و اجتماعی و فرهنگی مناطق مرزی و مرزنشینان 3-شناخت ویژگی های سیاسی و ژئوپلیتیکی خاص مناطق مرزی در دو سوی مرز 4- شناخت منابع و وضعیت اقتصادی مناطق مرزی و شاخص های توسعه مرزنشنیان
16 اهداف یادگیری 1-شناخت ویژگی های طبیعی مناطق مرزی 2-شناخت ویژگی های انسانی . و اجتماعی و فرهنگی مناطق مرزی و مرزنشینان 3-شناخت ویژگی های سیاسی و ژئوپلیتیکی خاص مناطق مرزی در دو سوی مرز 4- شناخت منابع و وضعیت اقتصادی مناطق مرزی و شاخص های توسعه مرزنشنیان
17 اهداف یادگیری 1-شناخت ویژگی های طبیعی مناطق مرزی 2-شناخت ویژگی های انسانی . و اجتماعی و فرهنگی مناطق مرزی و مرزنشینان 3-شناخت ویژگی های سیاسی و ژئوپلیتیکی خاص مناطق مرزی در دو سوی مرز 4- شناخت منابع و وضعیت اقتصادی مناطق مرزی و شاخص های توسعه مرزنشنیان
18 اهداف یادگیری 1-آشنایی با اصول ،راهبردها و سیاست های توسعه و آمایش در مناطق مرزی 2-آشنایی با اصول و راهبردهای دفاعی و امنیتی 3- آشنایی با اصول راهبردها و سیاست های آمایش و سازماندهی فضایی مناطق مرزی
19 اهداف یادگیری 1-آشنایی با اصول ،راهبردها و سیاست های توسعه و آمایش در مناطق مرزی 2-آشنایی با اصول و راهبردهای دفاعی و امنیتی 3- آشنایی با اصول راهبردها و سیاست های آمایش و سازماندهی فضایی مناطق مرزی
20 اهداف یادگیری 1-آشنایی با اصول ،راهبردها و سیاست های توسعه و آمایش در مناطق مرزی 2-آشنایی با اصول و راهبردهای دفاعی و امنیتی 3- آشنایی با اصول راهبردها و سیاست های آمایش و سازماندهی فضایی مناطق مرزی
21 اهداف یادگیری 1-آشنایی با اصول ،راهبردها و سیاست های توسعه و آمایش در مناطق مرزی 2-آشنایی با اصول و راهبردهای دفاعی و امنیتی 3- آشنایی با اصول راهبردها و سیاست های آمایش و سازماندهی فضایی مناطق مرزی
22 اهداف یادگیری آشنایی با اصول . ملاحظات و الزامات خاص دفاعی و امنیتی مناطق مرزی و نقش آن در آممایش مناطق مرزی
23 اهداف یادگیری آشنایی با اصول . ملاحظات و الزامات خاص دفاعی و امنیتی مناطق مرزی و نقش آن در آممایش مناطق مرزی
24 اهداف یادگیری شناخت ماهیت و کارکرد انواع واحد های نظامی و دفاعی و انتظامی و شاخص ها و معیارهای مکان گزینی هر واحد با توجه به ماهیت و عملکرد آن
25 اهداف یادگیری شناخت ماهیت و کارکرد انواع واحد های نظامی و دفاعی و انتظامی و شاخص ها و معیارهای مکان گزینی هر واحد با توجه به ماهیت و عملکرد آن
26 اهداف یادگیری آشنایی با تجارب آمایشی کشورها در مناطق مرزی با ویژگیهای مشترک طبیعی.انسانی و سیاسی با ایران . امریکا -مکزیک . هند و بنگلادش. ....
27 اهداف یادگیری آشنایی با تجارب آمایشی کشورها در مناطق مرزی با ویژگیهای مشترک طبیعی.انسانی و سیاسی با ایران . امریکا -مکزیک . هند و بنگلادش. ....
28 روش تدریس در مجموع ترکیبی و تلفیقی به اقتضای موضوع سرفصل درس و زمان در دوجلسه اول تاکید بیشتر بر سخنرانی و در جلسات بعدی روش های مشارکتی و استفاده از ظرفیت فکری و عملی دانشجویان در قالب بحث گروهی. طرح سوال. طوفان فکری. و ارایه برخی مطالب توسط دانشجویان و در صورت تامین اعتبار مالی بازدید علمی از مناطق مرزی
29 وظایف دانشجو آشنایی با مباحث مقدماتی برنامه ریزی منطقه ای . مبانی و مفاهیم آمایش و سازماندهی قبل از جلسه سوم و پس از آن مطالعه و شناخت مباحث هر جلسه قبل از ورود به کلاس بر اساس زمانبندی اعلام شده
30 منبع • زرقانی، سید هادی، مقدمه ای بر شناخت مرزهای بین المللی. سید هادی زرقانی. 1386. انتشارات دانشگاه علوم انتظامی • عندلیب؛علیرضا، نظریه پایه اصول آمایش مناطق مرزی. 1389. دانشکده فرماندهی و ستاد • زرقانی، سید هادی، درآمدی بر امنیت پایدار در مرز و مناطق مرزی، 1398، تهران: انتشارات انجمن ژئوپلیتیک ایران • مقدمه ای بر آمایش و مکان یابی. دانشکده و پژوهشکده پدافند غیر عامل .1391. انتشارات دانشگاه امام حسین . • زرقانی، سید هادی، حمدالله سجاسی. سیده زهرا موسو. درآمدی بر مهاجرت و امنیت . 1395. انتشارات انجمن ژئوپلیتیک ایران . فصل دوم و سوم • افشردی، محمد حسین و محسن جان پرور، الگوی مدیریت مرزهای سرزمینی .. 1392. دانشگاه دفاع ملی • عظیمی بلوریان، احمد، مفهوم آمایش سرزمین در برنامه ریز توسعه ، ، 1394،تهران، نشر رسا
31 مواد و امکانات آموزشی کتاب و مقالات فیلم و تصاویر مربوط به مناطق مرزی و آمایش آن ها در جهان بازدید علمی از مناطق مرزی
32 نحوه ارزشیابی شرکت در مباحث کلاسی ارائه کار عملی در کلاس آزمون کتبی
33 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با مففهوم و مبانی تهدید و امنیت آشنایی دانشجویان با اصول و مبانی آمایش سرزمین آشنایی دانشجویان با ویژگی ها و شاخص های مرز و مناطق مرزی آشنایی دانشجویان با اصول، راهبردها و سیاست های آمایش مناطق مرزی آشنایی دانشجویان باراهبردها وسیاست های سازماندهی فضایی مناطق مرزی آشنایی دانشجویان با رابطه متقابل امنیت و دفاع با آمایش سرزمین آشنایی دانشجویان باتجارب آمایش دفاعی در مناطق مرزی جهان آشنایی دانشجویان با نحوه تدوین سند آمایش
34 فایل Pdf File