طرح درس (براساس سرفصل)
# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تخصصی الزامی |
2 | هدف کلی | در این درس به بررسی فضاهای توپولوژیک و خواص بنیادین آنها می پردازیم. توپولوژی جایگاه ویژه ای در شکل دادن به ریاضیات امروز دارد. |
3 | شایستگی های پایه | آشنایی با مفاهیم پایه ریاضی، بویژه تسلط بر مبانی ریاضی و مبانی آنالیز ریاضی. |
4 | اهداف یادگیری | توپولوژی یکی از زمینه های مهم ریاضیات است که از پیشرفت مفاهیمی از هندسه و نظریه مجموعه ها مانند فضا، بعد، اشکال، تبدیلات و... بوجود آمده است و به مطالعه در زمینه های فشردگی، پیوستگی و همبندی می پردازد. توپولوژی مطالعه روی خصوصیاتی است که در طی تغییر شکلها، ضربه خوردن ها و کشیده شدن اشیا، بطور ثابت حفظ می شوند. |
5 | روش تدریس | ابتدای هر جلسه با پرسش و پاسخ کلاسی، به مرور درسهای قبلی میپردازیم و سپس با مشارکت دانشجویان با تعاریف و قضایای جدید در درس آشنا میشویم. حل مساله و بررسی مثالها و تمرینهای متنوع از ارکان اصلی این کلاس خواهد بود. |
6 | وظایف دانشجو | حضور فعال و بموقع در کلاس درس. مطالعه و تسلط بر مباحث ارائه شده در کلاس. شرکت در کوئیزهای کلاسی و آزمونهای میانترم و پایانترم |
7 | منبع | کتاب توپولوژی نوشته مانکرز و کتاب توپولوژی نوشته دکتر نیکنام و دکتر صالمصلحیان |
8 | مواد و امکانات آموزشی | گچ و تخته مناسب و کلاس مجهز به ویدئو پروژکتور |
9 | نحوه ارزشیابی | میانترم ۸ نمره، پایانترم ۱۲ نمره. فعالیتها و کوییزهای کلاسی و همچنین حضور فعال در کلاسهای حل تمرین که همگی مینوانند اثر مثبت روی نمره دانشجو داشته باشند. |