طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره 2 واحد عملی اصلی
2 هدف کلی آشنایی با اجرا و آموزش مهارتهای پیشرفته و تاکتیکهای مسابقه در تنیس روی میز
3 اهداف یادگیری آشنایی با اجرا و آموزش ضربات کات دار ، دفاع در برابر اسمش، ضربات با پیچ رویی، سرویس های ترکیبی، تمرینات ترکیبی مربوط به تمام ضربات و سرویس ها، کاربرد انواع تاکتیکهادر بازی، قوانین و مقررات مسابقه.
4 روش تدریس دانشجو باید موارد آموزش داده شده به صورت عملی و در قالب فیلم آموزشی را تمرین و اجرا کرده و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت شفاهی و عملی توسط استاد و دانشجویان مرور می شود.
5 وظایف دانشجو مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های مربوطه جهت یادگیری بهتر مطالب، تمرین موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در تمرینات ارائه شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده.
6 منبع دان سیمیلر و هالوچاک مارک (1997)، تنیس روی میز پیشرفته ترجمه الهام حکاک و مهدی سهرابی، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. هاجز لاری. مجموعه حرکات در تنیس روی میز ترجمه وجیهه گیاهی و علیرضا اسماعیلی(1385)، انتشارات سمبله.
7 مواد و امکانات آموزشی وسایل کمک آموزشی، فیلم های آموزشی، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی.
8 نحوه ارزشیابی حضور فعال و منظم در کلاس و اجرای دقیق تمرینات ارائه شده توسط استاد (4 نمره)، ارزشیابی کتبی پایان ترم (4 نمره)، ارزشیابی عملی پایان ترم (12 نمره)، فعالیت کلاسی فوق برنامه (2 نمره)
9 شایستگی های پایه آشنایی حداقل با تکنیکهای کات، لوپ، دفاع، سرویس و کاربرد آنها در بازی و قوانین و مقررات اجرای مسابقه