1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
2 واحد عملی اصلی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با اجرا و آموزش مهارتهای پیشرفته و تاکتیکهای مسابقه در تنیس روی میز |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با اجرا و آموزش ضربات کات دار ، دفاع در برابر اسمش، ضربات با پیچ رویی، سرویس های ترکیبی، تمرینات ترکیبی مربوط به تمام ضربات و سرویس ها، کاربرد انواع تاکتیکهادر بازی، قوانین و مقررات مسابقه. |
4 |
روش تدریس |
دانشجو باید موارد آموزش داده شده به صورت عملی و در قالب فیلم آموزشی را تمرین و اجرا کرده و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت شفاهی و عملی توسط استاد و دانشجویان مرور می شود. |
5 |
وظایف دانشجو |
مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های مربوطه جهت یادگیری بهتر مطالب، تمرین موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در تمرینات ارائه شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده. |
6 |
منبع |
دان سیمیلر و هالوچاک مارک (1997)، تنیس روی میز پیشرفته ترجمه الهام حکاک و مهدی سهرابی، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
هاجز لاری. مجموعه حرکات در تنیس روی میز ترجمه وجیهه گیاهی و علیرضا اسماعیلی(1385)، انتشارات سمبله. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
وسایل کمک آموزشی، فیلم های آموزشی، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و منظم در کلاس و اجرای دقیق تمرینات ارائه شده توسط استاد (4 نمره)، ارزشیابی کتبی پایان ترم (4 نمره)، ارزشیابی عملی پایان ترم (12 نمره)، فعالیت کلاسی فوق برنامه (2 نمره) |
9 |
شایستگی های پایه |
آشنایی حداقل با تکنیکهای کات، لوپ، دفاع، سرویس و کاربرد آنها در بازی و قوانین و مقررات اجرای مسابقه |