طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره 2واحد عملی تخصصی
2 هدف کلی آشنایی با اجرا و آموزش مهارتها و قوانین بازی در تنیس روی میز
3 شایستگی های پایه آشنایی با تاریخچه و مقدمات تنیس روی میز، تمرینات مقدماتی توپ و راکت، ضربات کنترلی، دفاعی و حمله ای با و بدون پیچ و کاربرد آنها در بازی، انواع سرویس و کاربرد آنها و قوانین و مقررات اجرای مسابقه
4 اهداف یادگیری آشنایی با مقدمات تنیس روی میز و اجرا و آموزش ضربات سرویس، درایو، پوش، اسمش، کات و لوپ و کاربرد انواع تکنیکها در بازی و قوانین و مقررات مسابقه.
5 روش تدریس دانشجو باید موارد آموزش داده شده به صورت عملی و تئوری را تمرین و اجرا کرده و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و توسط استاد مجددا توضیح داده و اجرا شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت شفاهی و عملی توسط استاد و دانشجویان مرور می شود.
6 وظایف دانشجو مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های مربوطه جهت یادگیری بهتر مطالب، تمرین موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد و شرکت فعال در تمرینات ارائه شده توسط استاد.
7 منبع دان سیمیلر و هالوچاک مارک (1997).ترجمه مهدی سهرابی و الهام حکاک.انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد. فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (2009). قوانین و مقررات تنیس روی میز. ترجمه سیما لیموچی.انتشارات علم و حرکت. آرمندنیا مهدی و سروش ژیلا (1386). آموزش مقدماتی و پیشرفته پینگ پنگ. انتشارات بامداد کتاب.
8 مواد و امکانات آموزشی وسایل کمک آموزشی، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی.
9 نحوه ارزشیابی حضور فعال و منظم در کلاس و اجرای دقیق تمرینات ارائه شده توسط استاد (4 نمره)، ارزشیابی تئوری پایان ترم (4 نمره)، ارزشیابی عملی پایان ترم (12 نمره).