1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
2واحد عملی تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با اجرا و آموزش مهارتها و قوانین بازی در تنیس روی میز |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با تاریخچه و مقدمات تنیس روی میز، تمرینات مقدماتی توپ و راکت، ضربات کنترلی، دفاعی و حمله ای با و بدون پیچ و کاربرد آنها در بازی، انواع سرویس و کاربرد آنها و قوانین و مقررات اجرای مسابقه |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مقدمات تنیس روی میز و اجرا و آموزش ضربات سرویس، درایو، پوش، اسمش، کات و لوپ و کاربرد انواع تکنیکها در بازی و قوانین و مقررات مسابقه. |
5 |
روش تدریس |
دانشجو باید موارد آموزش داده شده به صورت عملی و تئوری را تمرین و اجرا کرده و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و توسط استاد مجددا توضیح داده و اجرا شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت شفاهی و عملی توسط استاد و دانشجویان مرور می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های مربوطه جهت یادگیری بهتر مطالب، تمرین موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد و شرکت فعال در تمرینات ارائه شده توسط استاد. |
7 |
منبع |
دان سیمیلر و هالوچاک مارک (1997).ترجمه مهدی سهرابی و الهام حکاک.انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (2009). قوانین و مقررات تنیس روی میز. ترجمه سیما لیموچی.انتشارات علم و حرکت.
آرمندنیا مهدی و سروش ژیلا (1386). آموزش مقدماتی و پیشرفته پینگ پنگ. انتشارات بامداد کتاب. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وسایل کمک آموزشی، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و منظم در کلاس و اجرای دقیق تمرینات ارائه شده توسط استاد (4 نمره)، ارزشیابی تئوری پایان ترم (4 نمره)، ارزشیابی عملی پایان ترم (12 نمره). |