طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس نظری اصلی رشته علوم حرکتی و ورزش می باشد. در این درس دانشجو با مفاهیم پاسخ و سازگاری حاصل از فعالیت بدنی و ورزش در دستگاههای عصبی عضلانی، قلبی عروقی و سوخت و سازی آشنا می شود.
2 هدف کلی آشنایی با پاسخ و سازگاری دستگاههای مختلف بدن به فعالیت بدنی و ورزش به طوری که دانشجو بتواند در شرایط مختلف تمرینی با آگاهی کامل از کاربرد انواع فعالیت بدنی و ورزش بهترین عملکرد را داشته باشد.
3 شایستگی های پایه آشنایی با فیزیولوژی فعالیت بدنی و ورزش و کاربرد آن در شرایط مختلف تمرینی
4 اهداف یادگیری آشنایی با پاسخ و سازگاری دستگاههای مختلف بدن به فعالیت بدنی و ورزش و کاربرد آن در شرایط مختلف تمرینی
5 روش تدریس دانشجو باید مطالب درسی که با استفاده از اسلاید و فیلم های آموزشی تدریس می شود را فراگرفته و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس به صورت شفاهی پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و در صورت پاسخ ندادن سایر دانشجویان، توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت سئوالات شفاهی و پرسش و پاسخ توسط استاد و دانشجویان مرور می شود.
6 وظایف دانشجو مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های علمی جهت یادگیری بهتر مطالب، مطالعه موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در بحث های کلاسی مطرح شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده.
7 منبع کاستیل دیوید، ویلمور جک. فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی. ترجمه فرهاد رحمانی نیا و همکاران (1385).انتشارات مبتکران. استیون جی، ویلیام کرامر (1392). فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل. ترجمه عباسعلی گائینی و همکاران. انتشارات حتمی تهران.
8 مواد و امکانات آموزشی فیلم های آموزشی، اسلاید، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی و کتب مرجع و تخصصی
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (10 نمره)، ارزشیابی پایان ترم (5 نمره)، فعالیت کلاسی فوق برنامه و ارائه کلاسی (5 نمره)