1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس نظری اصلی رشته علوم حرکتی و ورزش می باشد. در این درس دانشجو با مفاهیم پاسخ و سازگاری حاصل از فعالیت بدنی و ورزش در دستگاههای عصبی عضلانی، قلبی عروقی و سوخت و سازی آشنا می شود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با پاسخ و سازگاری دستگاههای مختلف بدن به فعالیت بدنی و ورزش به طوری که دانشجو بتواند در شرایط مختلف تمرینی با آگاهی کامل از کاربرد انواع فعالیت بدنی و ورزش بهترین عملکرد را داشته باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با فیزیولوژی فعالیت بدنی و ورزش و کاربرد آن در شرایط مختلف تمرینی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با پاسخ و سازگاری دستگاههای مختلف بدن به فعالیت بدنی و ورزش و کاربرد آن در شرایط مختلف تمرینی |
5 |
روش تدریس |
دانشجو باید مطالب درسی که با استفاده از اسلاید و فیلم های آموزشی تدریس می شود را فراگرفته و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس به صورت شفاهی پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و در صورت پاسخ ندادن سایر دانشجویان، توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت سئوالات شفاهی و پرسش و پاسخ توسط استاد و دانشجویان مرور می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های علمی جهت یادگیری بهتر مطالب، مطالعه موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در بحث های کلاسی مطرح شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده. |
7 |
منبع |
کاستیل دیوید، ویلمور جک. فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی. ترجمه فرهاد رحمانی نیا و همکاران (1385).انتشارات مبتکران.
استیون جی، ویلیام کرامر (1392). فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل. ترجمه عباسعلی گائینی و همکاران. انتشارات حتمی تهران. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فیلم های آموزشی، اسلاید، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی و کتب مرجع و تخصصی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (10 نمره)، ارزشیابی پایان ترم (5 نمره)، فعالیت کلاسی فوق برنامه و ارائه کلاسی (5 نمره) |