طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس پایه نظری می باشد. در این درس دانشجو با مفاهیم فیزیولوژی و عملکرد دستگاه های مختلف بدن آشنا می شود.
2 هدف کلی آشنایی با چگونگی عملکرد سلول، دستگاههای عصبی عضلانی، قلبی تنفسی، گردش خون، گوارش و ... به طوری که دانشجو بتواند در شرایط مختلف با آگاهی کامل از عملکرد دستگاه های مختلف بدن بهترین عملکرد را داشته باشد.
3 شایستگی های پایه آشنایی با مفاهیم تخصصی فیزیولوژی و سلول، عملکرد دستگاه های عصبی عضلانی، قلبی تنفسی، غدد درون ریز، گوارش و ایمنی
4 اهداف یادگیری آشنایی با عملکرد دستگاه های عصبی عضلانی، قلبی تنفسی، گوارش، گردش خون و غدد درون ریز
5 روش تدریس دانشجو باید مطالب درسی که با استفاده از اسلاید و فیلم های آموزشی تدریس می شود را فراگرفته و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس به صورت شفاهی پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و در صورت پاسخ ندادن سایر دانشجویان، توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت سئوالات شفاهی و پرسش و پاسخ توسط استاد و دانشجویان مرور می شود.
6 وظایف دانشجو مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های علمی جهت یادگیری بهتر مطالب، مطالعه موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در بحث های کلاسی مطرح شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده.
7 منبع فیزیولوژی پزشکی گایتون
8 مواد و امکانات آموزشی فیلم های آموزشی، اسلاید، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی و کتب مرجع و تخصصی
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (5 نمره)، ارزشیابی پایان ترم (5 نمره)، فعالیت کلاسی فوق برنامه و ارائه کلاسی (10 نمره)