طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس اختیاری نظری مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی می باشد. در این درس دانشجو با اصول تجویز فعالیت بدنی و سازوکارهای پیشگیری و کنترل بیماریها در اثر ورزش آشنا می شود.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با آثار فعالیت بدنی بر پیشگیری از بیماری های وابسته به کم تحرکی و لزوم انجام فعالیت بدنی در افراد جامعه.
3 شایستگی های پایه آشنایی با اصول تجویز فعالیت بدنی و کاربرد آن در پیشگیری و درمان بیماریها
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با آثار فعالیت بدنی بر پیشگیری از بیماری های وابسته به کم تحرکی و لزوم انجام فعالیت بدنی در افراد جامعه.
5 روش تدریس دانشجو باید مطالب درسی که با استفاده از اسلاید و فیلم های آموزشی تدریس می شود را فراگرفته و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس به صورت شفاهی پاسخ دهد. همچنین باید بخشی از سرفصلهای مطرح شده در جلسه اول را با هماهنگی استاد آماده کرده و ارائه دهد و در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و در صورت پاسخ ندادن سایر دانشجویان، توسط استاد توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت سئوالات شفاهی و پرسش و پاسخ توسط استاد و دانشجویان مرور می شود.
6 وظایف دانشجو مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های علمی جهت یادگیری بهتر مطالب، مطالعه موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در بحث های کلاسی مطرح شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده.
7 منبع استیون جی، ویلیام کرامر (1392). فیزیولوژی ورزشی تلفیق نظر و عمل. ترجمه عباسعلی گائینی و همکاران. انتشارات حتمی تهران. جی و بولتون، هالورد (2006). فیزیولوژی ورزش ویژه مراقبان بهداشت. ترجمه گائینی و آزاد. انتشارات دانشگاه زنجان سایتها و مقالات معتبر علمی
8 مواد و امکانات آموزشی فیلم های آموزشی، اسلاید، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی و کتب مرجع و تخصصی
9 نحوه ارزشیابی حضور فعال در کلاس و شرکت در پرسش و پاسخ های کلاسی، ارزشیابی میان ترم، ارزشیابی پایان ترم، فعالیت کلاسی فوق برنامه و ارائه کلاسی اختیاری