1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس پایه نظری مشترک رشته علوم حرکتی و ورزش (گرایش علوم زیستی و علوم انسانی)می باشد. در این درس دانشجو با مفاهیم فعالیت بدنی، تندرستی و کیفیت زندگی و سازوکارهای پیشگیری و کنترل بیماریها در اثر ورزش آشنا می شود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با کاربرد فعالیت بدنی و ورزش در پیشگیری و درمان بیماریها به طوری که دانشجو بتواند در شرایط مختلف سلامتی یا بیماری با آگاهی کامل از فعالیت بدنی و ورزش بهترین عملکرد را داشته باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی حداقل با مقدمات فعالیت بدنی و تندرستی و کاربرد آن در پیشگیری و درمان بیماریها |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با پاسخ و سازگاری حاصل از فعالیت بدنی و ورزش در پیشگیری و درمان بیماریها |
5 |
روش تدریس |
دانشجو باید مطالب درسی که با استفاده از اسلاید و فیلم های آموزشی تدریس می شود را فراگرفته و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس به صورت شفاهی پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و در صورت پاسخ ندادن سایر دانشجویان، توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت سئوالات شفاهی و پرسش و پاسخ توسط استاد و دانشجویان مرور می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های علمی جهت یادگیری بهتر مطالب، مطالعه موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در بحث های کلاسی مطرح شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده. |
7 |
منبع |
ورزش، سلامتی و پیشگیری از بیماریها ترجمه مهدی طالب پور و زهره ابراهیمی. ورزش و بیماریها تالیف هومن انگورانی و همکاران |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فیلم های آموزشی، اسلاید، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی و کتب مرجع و تخصصی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر ، ارزشیابی پایان ترم ، فعالیت کلاسی فوق برنامه و ارائه کلاسی |