1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس پایه نظری اصلی مشترک رشته علوم حرکتی و ورزش (گرایش علوم زیستی و علوم انسانی)می باشد. در این درس دانشجو با مفاهیم فیزیولوژی، عملکرد دستگاه های مختلف بدن آشنا می شود. |
2 |
هدف کلی |
آگاهی از چگونگی عملکرد دستگاههای عصبی عضلانی، قلبی تنفسی، گردش خون، گوارش و ... به طوری که دانشجو بتواند در شرایط مختلف با آگاهی کامل از عملکرد دستگاه های مختلف بدن بهترین عملکرد را داشته باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
آگاهی حداقل با مقدمات فیزیولوژی و سلول، عملکرد دستگاه های عصبی عضلانی، قلبی تنفسی، غدد درون ریز، گوارش و ایمنی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با عملکرد دستگاه های عصبی عضلانی، قلبی تنفسی، گوارش، گردش خون و غدد درون ریز |
5 |
روش تدریس |
دانشجو باید مطالب درسی که با استفاده از اسلاید و فیلم های آموزشی تدریس می شود را فراگرفته و به سئوالات مطرح شده توسط استاد در کلاس به صورت شفاهی پاسخ دهد. همچنین در صورتی که موردی برای دانشجو مفهوم نبود مطرح کرده و در صورت پاسخ ندادن سایر دانشجویان، توسط استاد مجددا توضیح داده شود. در شروع هر جلسه نیز مطالب تدریس شده در جلسه قبل به صورت سئوالات شفاهی و پرسش و پاسخ توسط استاد و دانشجویان مرور می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط در سایت های علمی جهت یادگیری بهتر مطالب، مطالعه موارد تدریس شده و پاسخ گویی به سئوالات مطرح شده توسط استاد، شرکت فعال در بحث های کلاسی مطرح شده توسط استاد، انجام کارهای کلاسی فوق برنامه مرتبط با موضوعات و سرفصل های تدریس شده. |
7 |
منبع |
فیزیولوژی انسان تالیف عیدی علیجانی و فیزیولوژی انسان تالیف فرهاد رحمانی نیا |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فیلم های آموزشی، اسلاید، تخته وایت برد، منابع الکترونیکی و کتب مرجع و تخصصی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال در کلاس و شرکت در پرسش و پاسخ های کلاسی ، ارزشیابی میان ترم ، ارزشیابی پایان ترم ، فعالیت کلاسی فوق برنامه و ارائه کلاسی اختیاری |