1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی |
2 |
هدف کلی |
مطالعه اصول و طراحی شیوه های مختلف تمرین با اهداف سلامتی و قهرمانی |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن درس فیزیولوژی ورزشی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مفاهیم، اصول و متغیر های تمرینی، آشنایی با شیوه های مختلف تمرینی و قابلیت های مختلف زیست حرکتی، آشنایی با دوره بندی و طراحی تمرین |
5 |
روش تدریس |
آموزش کلامی-شفاهی همراه با پرسش و پاسخ و تعامل علمی پویا و دوسویه بین معلم-دانشجو |
6 |
وظایف دانشجو |
فراگیری مطالب آموزشی ارائه شده در کلاس و مشارکت جدی در مباحث و چالش های علمی مطرح شده در هر جلسه |
7 |
منبع |
- بومپا تئودور، 2022، نظریه و روش شناسی تمرین (علم تمرین)، ترجمه کردی محمد رضا و فرامرزی محمد، انتشارات سمت
- هافمن جی. آر، 2012، راهنمای NSCA در طراحی تمرین، ترجمه آوندی محسن و خرمی پور کیوان، انتشارات دانشگاه سمنان
- هیوارد، اچ، ویویان، 2010، آمادگی جسمانی پیشرفته، ترجمه آزاد احمد، حامدی نیا محمدرضا، رجبی حمید و گائینی عباسعلی، 1395، انتشارات سمت
- مک دوگال دونکن و سیل دیگبی، 2016، فیزیولوژی تمرین، ترجمه اراضی حمید، اسدی عباس، نصیری رسول و حسینی زهرا، انتشارات حتمی، چاپ پنجم |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد، ویدئو پرژکتور، پیکان نما |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی دانش طراحی تمرین و برنامه های طراحی شده برای رشته های مختلف ورزشی در قالب آزمون های میان ترم و پایان ترم |