1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
واحد نظری پایه |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با هدف و انواع پژوهش، شناخت انواع منابع و متون پژوهشی در علوم ورزشی، استفاده از پیشینه پژوهش و چگونگی جمع آوری پیشینه و تدوین فرضیه و هدف و تعیین روایی و پایایی و اصول پروپوزال نویسی و شناخت و درک مسائل اخلاقی و اصول علمی در پژوهش |
3 |
شایستگی های پایه |
پیش نیاز ندارد. |
4 |
اهداف یادگیری |
- هدف از پژوهش و انواع آن
- انواع منابع و متون پژوهشی در فیزیولوژی ورزشی و شیوه استفاده از آنها
- اهداف پیشینه پژوهش و چگونگی جمع آوری پیشینه
- فرضیه، هدف و پرسش اساسی پژوهش
- انواع نمونه گیری و شیوه محاسبه حجم نمونه
- انواع متغیرها و شیوه کنترل آنها در پژوهش
- طرح پژوهش و انواع آن در فیزیولوژی ورزشی
- اعتبار، روائی و توان پژوهش
- اصول نوشتار پیشنهاده پژوهش در فیزیولوژی ورزشی |
5 |
روش تدریس |
نظری-آموزش کلامی و شفاهی محتوا، تعامل دوسویه بین معلم-دانشجو و ارائه تکالیف مرتبط با موضوعات مطروحه در کلاس و رویکرد حل مساله با محوریت دانشجو به انضمام پرسش و پاسخ |
6 |
وظایف دانشجو |
فراگیری مطالب ارائه شده در کلاس و پاسخ دهی به پرسش ها و نکات مطروحه، انجام تکالیف مرتبط و بیان نقطه نظرات در راستای تکمیل و تسهیل یادگیری عمیق تر مطالب |
7 |
منبع |
- جری آر توماس، جک کی نلسون، 2000، روش تحقیق در تربیت بدنی، ترجمه رحمت الله صدیق سروستانی، انتشارات سمت، چاپ اول، 1386
- کریس ای. برگ، ریچاردوین، 2001، روش های تحقیق در تندرستی، تربیت بدنی، علوم ورزشی و تفریحات، ترجمه بهروز عبدلی، نصور احمدی و الهام عظیم زاده، انتشارات علم و حرکت تهران، چاپ اول، 1388
- کریس گراتون، ایان جونز، 1997، روش های تحقیق در تربیت بدنی و مطالعات ورزشی، ترجمه عیدی علیجانی و پریوش نوربخش، انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز، چاپ اول، 1385
- دلاور علی، 1382، روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، انتشارات دانشگاه پیام نور تهران |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت بورد، ویدئو پرژکتور، کتاب و اسلایدهای آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی پایان ترم (60 درصد) و ارزیابی کلاسی در طول ترم (40 درصد) |