طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره واحد نظری پایه
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با هدف و انواع پژوهش، شناخت انواع منابع و متون پژوهشی در علوم ورزشی، استفاده از پیشینه پژوهش و چگونگی جمع آوری پیشینه و تدوین فرضیه و هدف و تعیین روایی و پایایی و اصول پروپوزال نویسی و شناخت و درک مسائل اخلاقی و اصول علمی در پژوهش
3 شایستگی های پایه پیش نیاز ندارد.
4 اهداف یادگیری - هدف از پژوهش و انواع آن - انواع منابع و متون پژوهشی در فیزیولوژی ورزشی و شیوه استفاده از آنها - اهداف پیشینه پژوهش و چگونگی جمع آوری پیشینه - فرضیه، هدف و پرسش اساسی پژوهش - انواع نمونه گیری و شیوه محاسبه حجم نمونه - انواع متغیرها و شیوه کنترل آنها در پژوهش - طرح پژوهش و انواع آن در فیزیولوژی ورزشی - اعتبار، روائی و توان پژوهش - اصول نوشتار پیشنهاده پژوهش در فیزیولوژی ورزشی
5 روش تدریس نظری-آموزش کلامی و شفاهی محتوا، تعامل دوسویه بین معلم-دانشجو و ارائه تکالیف مرتبط با موضوعات مطروحه در کلاس و رویکرد حل مساله با محوریت دانشجو به انضمام پرسش و پاسخ
6 وظایف دانشجو فراگیری مطالب ارائه شده در کلاس و پاسخ دهی به پرسش ها و نکات مطروحه، انجام تکالیف مرتبط و بیان نقطه نظرات در راستای تکمیل و تسهیل یادگیری عمیق تر مطالب
7 منبع - جری آر توماس، جک کی نلسون، 2000، روش تحقیق در تربیت بدنی، ترجمه رحمت الله صدیق سروستانی، انتشارات سمت، چاپ اول، 1386 - کریس ای. برگ، ریچاردوین، 2001، روش های تحقیق در تندرستی، تربیت بدنی، علوم ورزشی و تفریحات، ترجمه بهروز عبدلی، نصور احمدی و الهام عظیم زاده، انتشارات علم و حرکت تهران، چاپ اول، 1388 - کریس گراتون، ایان جونز، 1997، روش های تحقیق در تربیت بدنی و مطالعات ورزشی، ترجمه عیدی علیجانی و پریوش نوربخش، انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز، چاپ اول، 1385 - دلاور علی، 1382، روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، انتشارات دانشگاه پیام نور تهران
8 مواد و امکانات آموزشی وایت بورد، ویدئو پرژکتور، کتاب و اسلایدهای آموزشی
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی پایان ترم (60 درصد) و ارزیابی کلاسی در طول ترم (40 درصد)