1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
نظری - تخصصی اختیاری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با بنیان های دانش تغذیه ورزشی پیشرفته و راهبردهای تغذیه ای در ورزش قهرمانی |
3 |
شایستگی های پایه |
متابولیسم فعالیت ورزشی و تمرین |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با راهبردهای تغذیه ای ویژه ورزشکاران در رشته های متنوع ورزشی با ماهیت استقامتی، فوق استقامتی، قدرتی و توانی |
5 |
روش تدریس |
نظری-آموزش محتوا با تاکید بر واکاوی موضوعات چالشی و پویا سازی یادگیری با مشارکت فعال دانشجویان به انضمام پرسش و پاسخ |
6 |
وظایف دانشجو |
فراگیری مطالب ارائه شده در کلاس و پاسخ دهی به پرسش ها و نکات مطروحه و بیان نقطه نظرات در راستای تکمیل و تسهیل یادگیری عمیق تر مطالب |
7 |
منبع |
- جاکندروب اسکر و گلیسون مایکل، تغذیه ورزشی، ترجمه حمید محبی و همکاران، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1400
- فینک هیتر هدریک و آلن ای. میکسکی، تغذیه ورزشی کاربردی، ترجمه حمید اراضی و مهدی قلی زاده، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1401
- مسیدونیو میشل ای و دونفورد ماری، راهنمای سر وزن رسیدن ورزشکاران؛ وزن مطلوب برای عملکرد مطلوب، ترجمه حمید اراضی، آیدا نصیری و الهه دیانتی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1399
- اسرائیتل مایک، دیویس ملیسا، کیس جن و هافمن جیمز، تحولات نوین در رژیم های غذایی، ترجمه حمید اراضی و مهدی خسروی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1401 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت بورد، ویدئو پرژکتور، کتاب و اسلایدهای آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی پایان ترم به صورت آزمون تشریحی (60 درصد) و ارزیابی کلاسی در طول ترم به صورت آزمون میان ترم و پرسش و پاسخ شفاهی (40 درصد) |