1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی نظری - اختیاری |
2 |
هدف کلی |
آﺷﻨﺎیی ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت پیشرفته و روزآمد در ﺣﻮزه ﺗﻐﺬﯾﻪ ورزشی و اراﺋﻪ ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎ و ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی ﺗﻐﺬﯾﻪای ﺑﺮای ارﺗﻘﺎء ﺗﻨﺪرستی و ﺑﻬﺒﻮد اﺟﺮای ورزشکاران |
3 |
شایستگی های پایه |
پیش نیاز درسی ندارد. |
4 |
اهداف یادگیری |
- آﺷﻨﺎیی ﺑﺎ راﻫﺒﺮدﻫﺎ، ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎ و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻏﺬایی در رﺷﺘﻪﻫﺎی ورزشی ﻣﺨﺘﻠﻒ
- ﺗﺪوﯾﻦ ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎ و رهنمودﻫﺎی کارﺑﺮدی ﺗﻐﺬﯾﻪای و مکمل ﻫﺎی ورزشی در اﻧﻮاع ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ورزشی ﺑﺮای ورزشکاران |
5 |
روش تدریس |
نظری-آموزش محتوا با تاکید بر واکاوی آخرین یافته های علمی منتشر شده در ارتباط با موضوعات هر جلسه و ارائه تکالیف دانشجویی و مشارکت آنها در مباحث نوین تغذیه ورزشی به انضمام پرسش و پاسخ |
6 |
وظایف دانشجو |
تدوین گزارش های علمی محوله بر اساس موضوعات نوین از پیش تعیین شده و بیان آنها در مشارکت با معلم و تحلیل منطقی یافته ها با ارائه راهبردها و راهکارهای کاربردی و عملیاتی |
7 |
منبع |
- جاکندروب اسکر و گلیسون مایکل، تغذیه ورزشی، ترجمه حمید محبی و همکاران، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1400
- فینک هیتر هدریک و آلن ای. میکسکی، تغذیه ورزشی کاربردی، ترجمه حمید اراضی و مهدی قلی زاده، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1401
- مسیدونیو میشل ای و دونفورد ماری، راهنمای سر وزن رسیدن ورزشکاران؛ وزن مطلوب برای عملکرد مطلوب، ترجمه حمید اراضی، آیدا نصیری و الهه دیانتی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1399
- اسرائیتل مایک، دیویس ملیسا، کیس جن و هافمن جیمز، تحولات نوین در رژیم های غذایی، ترجمه حمید اراضی و مهدی خسروی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1401
- آرگون الن، رژیم غذایی انعطاف پذیر، ترجمه حمید اراضی، امید صالحیان و زانیار فلاحی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1402
- شونفلد ملودی، نادرستی های رژیم غذایی و واقعیت های کاهش وزن، ترجمه حمید اراضی و آیدا نصیری، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1404
- آخرین مقالات علمی (مروری نظام مند، فراتحلیلی و آمبرلا) مرتبط با موضوعات معرفی شده و مورد بحث منتشر شده در مجلات معتبر جهان. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت بورد، ویدئو پرژکتور، کتاب و اسلایدهای آموزشی، آخرین مقاله های مروری منتشر شده در مجلات و منابع معتبر |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی پایان ترم (50 درصد) و ارزیابی کلاسی بر اساس تکالیف، گزارش ها و مشارکت در مباحث در طول ترم (50 درصد) |