طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی نظری - اختیاری
2 هدف کلی آﺷﻨﺎیی ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت پیشرفته و روزآمد در ﺣﻮزه ﺗﻐﺬﯾﻪ ورزشی و اراﺋﻪ ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎ و ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎی ﺗﻐﺬﯾﻪای ﺑﺮای ارﺗﻘﺎء ﺗﻨﺪرستی و ﺑﻬﺒﻮد اﺟﺮای ورزشکاران
3 شایستگی های پایه پیش نیاز درسی ندارد.
4 اهداف یادگیری - آﺷﻨﺎیی ﺑﺎ راﻫﺒﺮدﻫﺎ، ﻣﺪاﺧﻠﻪﻫﺎ و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻏﺬایی در رﺷﺘﻪﻫﺎی ورزشی ﻣﺨﺘﻠﻒ - ﺗﺪوﯾﻦ ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎ و رهنمودﻫﺎی کارﺑﺮدی ﺗﻐﺬﯾﻪای و مکمل ﻫﺎی ورزشی در اﻧﻮاع ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ورزشی ﺑﺮای ورزشکاران
5 روش تدریس نظری-آموزش محتوا با تاکید بر واکاوی آخرین یافته های علمی منتشر شده در ارتباط با موضوعات هر جلسه و ارائه تکالیف دانشجویی و مشارکت آنها در مباحث نوین تغذیه ورزشی به انضمام پرسش و پاسخ
6 وظایف دانشجو تدوین گزارش های علمی محوله بر اساس موضوعات نوین از پیش تعیین شده و بیان آنها در مشارکت با معلم و تحلیل منطقی یافته ها با ارائه راهبردها و راهکارهای کاربردی و عملیاتی
7 منبع - جاکندروب اسکر و گلیسون مایکل، تغذیه ورزشی، ترجمه حمید محبی و همکاران، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1400 - فینک هیتر هدریک و آلن ای. میکسکی، تغذیه ورزشی کاربردی، ترجمه حمید اراضی و مهدی قلی زاده، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1401 - مسیدونیو میشل ای و دونفورد ماری، راهنمای سر وزن رسیدن ورزشکاران؛ وزن مطلوب برای عملکرد مطلوب، ترجمه حمید اراضی، آیدا نصیری و الهه دیانتی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1399 - اسرائیتل مایک، دیویس ملیسا، کیس جن و هافمن جیمز، تحولات نوین در رژیم های غذایی، ترجمه حمید اراضی و مهدی خسروی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1401 - آرگون الن، رژیم غذایی انعطاف پذیر، ترجمه حمید اراضی، امید صالحیان و زانیار فلاحی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1402 - شونفلد ملودی، نادرستی های رژیم غذایی و واقعیت های کاهش وزن، ترجمه حمید اراضی و آیدا نصیری، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1404 - آخرین مقالات علمی (مروری نظام مند، فراتحلیلی و آمبرلا) مرتبط با موضوعات معرفی شده و مورد بحث منتشر شده در مجلات معتبر جهان.
8 مواد و امکانات آموزشی وایت بورد، ویدئو پرژکتور، کتاب و اسلایدهای آموزشی، آخرین مقاله های مروری منتشر شده در مجلات و منابع معتبر
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی پایان ترم (50 درصد) و ارزیابی کلاسی بر اساس تکالیف، گزارش ها و مشارکت در مباحث در طول ترم (50 درصد)