طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی - نظری
2 هدف کلی مطالعه و آموختن مبانی تغذیه، راهبردها و راهکارهای کنترل وزن با استفاده از دستکاری های تغذیه ای و فعالیت ورزشی
3 شایستگی های پایه گذراندن درس فیزیولوژی ورزشی برای درک بهتر مفاهیم و کاربردهای تغذیه ورزشی در راستای کنترل وزن
4 اهداف یادگیری آشنائی با مبانی و الزامات تغذیه، کارکرد تغذیه در فعالیت ورزشی و راهکارهای عمیاتی کنترل و مدیریت وزن
5 روش تدریس آموزش کلامی-شفاهی همراه با پرسش و پاسخ و تعامل علمی پویا و دوسویه بین معلم-دانشجو
6 وظایف دانشجو فراگیری مطالب آموزشی ارائه شده در کلاس و مشارکت جدی در مباحث و چالش های علمی مطرح شده در هر جلسه
7 منبع - فینک هیتر هدریک و آلن ای. میکسکی، تغذیه ورزشی کاربردی، ترجمه حمید اراضی و مهدی قلی زاده، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1401 - مسیدونیو میشل ای و دونفورد ماری، راهنمای سر وزن رسیدن ورزشکاران؛ وزن مطلوب برای عملکرد مطلوب، ترجمه حمید اراضی، آیدا نصیری و الهه دیانتی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1399 - جاکندروب اسکر و گلیسون مایکل، تغذیه ورزشی، ترجمه حمید محبی و همکاران، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1400 - اسرائیتل مایک، دیویس ملیسا، کیس جن و هافمن جیمز، تحولات نوین در رژیم های غذایی، ترجمه حمید اراضی و مهدی خسروی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1401
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد، ویدئو پرژکتور، پیکان نما
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی پایان ترم به صورت آزمون تستی - تشریحی (60 درصد) و ارزیابی کلاسی در طول ترم به صورت آزمون میان ترم و پرسش و پاسخ شفاهی (40 درصد)