1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تخصصی - نظری |
2 |
هدف کلی |
مطالعه و آموختن مبانی تغذیه، راهبردها و راهکارهای کنترل وزن با استفاده از دستکاری های تغذیه ای و فعالیت ورزشی |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن درس فیزیولوژی ورزشی برای درک بهتر مفاهیم و کاربردهای تغذیه ورزشی در راستای کنترل وزن |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنائی با مبانی و الزامات تغذیه، کارکرد تغذیه در فعالیت ورزشی و راهکارهای عمیاتی کنترل و مدیریت وزن |
5 |
روش تدریس |
آموزش کلامی-شفاهی همراه با پرسش و پاسخ و تعامل علمی پویا و دوسویه بین معلم-دانشجو |
6 |
وظایف دانشجو |
فراگیری مطالب آموزشی ارائه شده در کلاس و مشارکت جدی در مباحث و چالش های علمی مطرح شده در هر جلسه |
7 |
منبع |
- فینک هیتر هدریک و آلن ای. میکسکی، تغذیه ورزشی کاربردی، ترجمه حمید اراضی و مهدی قلی زاده، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1401
- مسیدونیو میشل ای و دونفورد ماری، راهنمای سر وزن رسیدن ورزشکاران؛ وزن مطلوب برای عملکرد مطلوب، ترجمه حمید اراضی، آیدا نصیری و الهه دیانتی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1399
- جاکندروب اسکر و گلیسون مایکل، تغذیه ورزشی، ترجمه حمید محبی و همکاران، انتشارات حتمی، چاپ دوم، 1400
- اسرائیتل مایک، دیویس ملیسا، کیس جن و هافمن جیمز، تحولات نوین در رژیم های غذایی، ترجمه حمید اراضی و مهدی خسروی، انتشارات شناسنامه، چاپ اول، 1401 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد، ویدئو پرژکتور، پیکان نما |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی پایان ترم به صورت آزمون تستی - تشریحی (60 درصد) و ارزیابی کلاسی در طول ترم به صورت آزمون میان ترم و پرسش و پاسخ شفاهی (40 درصد) |