| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | سازماندهی اطلاعات یکی از ارکان اساسی علم اطلاعات و دانش شناسی است که سبب تسهیل اشاعه اطلاعات و تحقق فلسفه وجود کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است. | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی دانشجو با اصول و مفاهیم فهرستنویسی توضیفی و تحلیلی و استانداردها و قواعد آن است | 
																			
											| 3 | اهداف یادگیری | دانشجو پس از گذراندن این درس قادر خواهد بود تا:
انواع مختلف منابع اطلاعاتی به لحاظ شکلی و محتوایی را شناخته و تحلیل کند
از استانداردها و قواعد موجود در زمینه فهرستنویسی توصیفی استفاده نماید
ضمن شناخت ابزارهای مختلف فهرستنویسی بتواند از آنها به شکل عملی بهره ببرد. | 
																			
											| 4 | روش تدریس | عملی - نظری | 
																			
											| 5 | وظایف دانشجو | حضور و مشارکت فعال در کلاس
انجام تمرین های کلاسی در فاصله بین دو کلاس | 
																			
											| 6 | منبع | فهرستنویسی: اصول و روش ها نوشته رحمت الله فتاحی و سید مهدی طاهری. تهران: کتابدار. ویرایش 4
فهرستنویسی و رده بندی منابع اطلاعاتی. نوشته ظهیر حیاتی و طاهره جوکار. تهران: کتابدار
قواعد فهرستنویسی انگلو امریکن ویرایش 2. ترجمه رحمت الله فتاحی و ویراستاری اسدالله آزاد. مشهد: آستان قدس رضوی | 
																			
											| 7 | مواد و امکانات آموزشی | ابزارهای فهرستنویسی شامل سرعنوان های موضوعی، مستند مشاهیر و غیره
دیتا پروژکتور | 
																			
											| 8 | نحوه ارزشیابی | کار کلاسی
تمرین های عملی
میان ترم
پایان ترم | 
																			
											| 9 | فایل | Pdf File |