1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از مهم ترین انتظارات آموزشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این است که بتوانند به عنوان محقق در راستای حل مشکلات حرفه و رشته تحصیلی خود اقدام نمیاند، بنابراین ضروری است تا دانشجویان مقطع ارشد بتوانند مهارت های تحقیق و پژوهش را به درستی فراگرفته و بکار بندند. |
2 |
هدف کلی |
آماده کردن دانشجویان برای پیاده سازی روش تحقیق به صورت عملی و با توجه به مسائل مدیریت اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اطلاع راسنی و تنظیم مطالب پروپوزال |
3 |
اهداف یادگیری |
- توان تعریف موضوع پژوهش و مساله یابی
- توان نگارش پروپوزال پایان نامه
- توان دفاع از پروپوزال پایان نامه |
4 |
روش تدریس |
روش تدریس به صورت نظری - عملی مرحله ای است. به گونه ایس که دانشجو در هر جلسه مطالبی را می آموزد و در جلسه بعد بایستی این مطالب را به صورت عملی در جلسه بعد ارائه دهد. |
5 |
وظایف دانشجو |
- توجه به مطالب ارائه شده
- ارائه تکالیف خواسته شده در طول ترم برای هر موضوع تدریس شده
- تکمیل پروپزوزال در جلسه آخر |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
- دیتا پروژکتور
- اسلاید آموزشی |
7 |
نحوه ارزشیابی |
- ارزشیابی و کار کلاسی برای هر جلسه جمعا 5 نمره
- پروپزوال نگارش شده 5 نمره
- آزمون نهایی 10 نمره |
8 |
منبع |
- شعبانی، احم (1388). سمینار تحقیق و پیشنهادیه نویسی در علم اطلاعات و دانش شناسی. تهران: چاپار
- پریرخ، مهری و فتاحی، رحمت الله (1384). راهنمای نگارش مرور نوشتار و پیشینه پژوهش. تهران: کتابدار.
- سیف علی اکبر (1392). روش تهیه پرسشنامه در علوم تربیتی و روان شناسی. تهران: دوران.
- میرازیی (1392). روش تحقیق . تهران: جامعه شناسان
- فدائی، غلامرضا. (1389). پایان نامه و رساله دانشگاهی: پژوهش، نگارش و دفاع. تهران: سمت. |
9 |
فایل |
Pdf File |