طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از مهم ترین انتظارات آموزشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این است که بتوانند به عنوان محقق در راستای حل مشکلات حرفه و رشته تحصیلی خود اقدام نمیاند، بنابراین ضروری است تا دانشجویان مقطع ارشد بتوانند مهارت های تحقیق و پژوهش را به درستی فراگرفته و بکار بندند.
2 هدف کلی آماده کردن دانشجویان برای پیاده سازی روش تحقیق به صورت عملی و با توجه به مسائل مدیریت اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اطلاع راسنی و تنظیم مطالب پروپوزال
3 اهداف یادگیری - توان تعریف موضوع پژوهش و مساله یابی - توان نگارش پروپوزال پایان نامه - توان دفاع از پروپوزال پایان نامه
4 روش تدریس روش تدریس به صورت نظری - عملی مرحله ای است. به گونه ایس که دانشجو در هر جلسه مطالبی را می آموزد و در جلسه بعد بایستی این مطالب را به صورت عملی در جلسه بعد ارائه دهد.
5 وظایف دانشجو - توجه به مطالب ارائه شده - ارائه تکالیف خواسته شده در طول ترم برای هر موضوع تدریس شده - تکمیل پروپزوزال در جلسه آخر
6 مواد و امکانات آموزشی - دیتا پروژکتور - اسلاید آموزشی
7 نحوه ارزشیابی - ارزشیابی و کار کلاسی برای هر جلسه جمعا 5 نمره - پروپزوال نگارش شده 5 نمره - آزمون نهایی 10 نمره
8 منبع - شعبانی، احم (1388). سمینار تحقیق و پیشنهادیه نویسی در علم اطلاعات و دانش شناسی. تهران: چاپار - پریرخ، مهری و فتاحی، رحمت الله (1384). راهنمای نگارش مرور نوشتار و پیشینه پژوهش. تهران: کتابدار. - سیف علی اکبر (1392). روش تهیه پرسشنامه در علوم تربیتی و روان شناسی. تهران: دوران. - میرازیی (1392). روش تحقیق . تهران: جامعه شناسان - فدائی، غلامرضا. (1389). پایان نامه و رساله دانشگاهی: پژوهش، نگارش و دفاع. تهران: سمت.
9 فایل Pdf File